دسته : بین الملل
شماره : 13254224367
تاریخ : 19 خرداد 1399
انحلال اداره پلیس شهر مینیاپولیس به دنبال قتل جورج فلوید شورای شهر مینیاپولیس پلیس را منحل می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،یک عضو شورای شهر مینیاپولیس گفت که اکثر اعضای این نهاد (۹ عضو از ۱۲ عضو) روز یکشنبه موافقت کردند تا اداره پلیس مینیاپولیس پس از کشته شدن جورج فلوید منحل شود.

جرمایا الیسون در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز تصریح کرد که این برنامه باید از جایی شروع می‌شد و تصریح کرد که شورای شهر مینیاپولیس تصمیم دارد اداره پلیس را منحل کند.

همچنین لیزا بندر،رییس شورای شهر مینیاپولیس با خواندن بیانیه ای اعلام کرد:‌ ما اینجا هستیم زیرا در مینیاپولیس و شهرهای بسیاری در سراسر ایالات متحده مشخص شده که پلیس و نظام امنیت عمومی دیگر امنیت جوامع ما را تامین نمی کند.

اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان دو هفته پیش در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام درک شاون زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.