دسته : بین الملل
شماره : 13254224364
تاریخ : 19 خرداد 1399
جدیدترین آمار کرونا در جهان آمریکا، برزیل، روسیه و بریتانیا بیشترین رقم ابتلا به ویروس کرونا را در جهان دارند.هند در دو هفته به رتبه چهارم رسید. اسپانیا، ایتالیا، پرو، فرانسه، آلمان و ایران به ترتیب بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،بر اساس آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا با یک میلیون و ۹۴۲ هزار مبتلا و نزدیک به ۱۱۰ هزار و ۵۱۴ فوتی در اثر بیماری کووید ۱۹ رتبه نخست را در میان کشورهای جهان دارد.

برزیل که به یکی از کانون‌های جدید کرونا تبدیل شده، روز دوشنبه ۱۹ خرداد (۸ ژوئن) طبق آخرین گزارش دانشگاه جانز هاپکینز با ۶۹۱ هزار مبتلا رتبه دوم را در فهرست ۱۰ کشور اول کرونایی جهان به دست آورده است. شمار مبتلایان در این کشور تنها در ظرف دو هفته دو برابر شده است.

کارشناسان گمان می‌کنند که تعداد واقعی مبتلایان در برزیل می‌تواند چندین برابر بیشتر از میزان رسمی ثبت شده باشد.

دولت برزیل برای مقابله با بحران کرونا راه غیرمعمولی را در پیش گرفته و انتشار آمار روزانه مبتلایان و قربانیان را متوقف کرده است.

روسیه با ۴۶۷ هزار مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد اما این کشور به لحاظ فوتی‌ها در رتبه ۱۲ قرار گرفته است. در روسیه پنج هزار و ۸۵۱ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در بریتانیا از مرز ۲۸۷ هزار نفر گذشته اما این کشور با ۴۰ هزار فوتی بعد از آمریکا همچنان جایگاه دوم را در جهان حفظ کرده است. تنها در ظرف دو هفته چهار هزار نفر به شمار فوتی‌ها در بریتانیا افزوده شده است.

در شرایطی که اسپانیا محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با ویروس جدید کرونا را کاهش داده تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ در این کشور افزایش را نشان می‌دهد.

اسپانیا به لحاظ شمار مبتلایان و فوتی‌ها در مقام ششم کشورهای کرونایی جهان قرار گرفته است.

داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا که میزان آلودگی به ویروس کرونا و آمار جان‌باختگان در ۱۸۰ کشور جهان را گزارش می‌دهد، حاکی از آن است که وضعیت کشورهای رتبه‌های پنجم تا دهم در آلودگی به ویروس کرونا در چند روز گذشته تغییر کرده است.

هند که دو هفته پیش در جایگاه یازدهم کشورهای کرونایی جهان قرار داشت و حتی رقم مبتلایان در این کشور کم‌تر از ایران بوده است اکنون در ظرف دو هفته با رشد دوبرابری تعداد بیماران کرونایی مواجه شده است.

هند با  ۲۵۷ هزار نفر آلوده به ویروس کرونا اکنون در جایگاه پنجم کشورهای کرونایی جهان قرار گرفته اما تعداد فوتی‌ها در این کشور هفت هزار نفر اعلام شده است. بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز شمار فوتی‌ها هم در ظرف دو هفته گذشته در هند دو برابر شده است.

یکی دیگر از کشورهایی که به فهرست ۱۰ کشور کرونایی جهان پیوسته پرو است که با ۱۹۶ هزار مبتلا در جایگاه هشتم قرار گرفته است. دو هفته پیش پرو رتبه دوازدهم را در جدول بیماران کرونایی داشت.

ایران بر اساس داده‌های وب‌سایت "ووردومتر" در رده دهم قرار دارد. اما طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز در جدول کشورهای آلوده به ویروس کرونا در رده یازدهم قرار گرفته ولی به لحاظ فوتی‌ها جزو ۱۰ کشور جهان محسوب می‌شود.

شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران به بیش از ۱۷۱هزار و فوتی‌ها نیز به هشت‌هزار و ۲۸۱ مورد رسیده است.

بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز و سازمان بهداشت جهانی در میان۱۸۰ کشور دنیا، لزوتو با چهار بیمار کرونایی کم‌ترین بیمار کووید- ۱۹ را دارد. این کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب آفریقا واقع شده است.