دسته : فناوری
شماره : 13254224354
تاریخ : 18 خرداد 1399
تولید دستگاه ضدعفونی برپایه ازن توسط محققان ایرانی سهولت استفاده از ازنایزر و پوشش کامل تمام نواحی ریسک خطای نیروی انسانی را در انجام عملیات به حداقل رسانده و اثربخشی عملیات ضدعفونی را تضمین می کند

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز گذشته اعلام کرد که شرکت دانش بنیان شاره فراز پایدار مستقر در برج علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه فناوری های مبتنی بر پلاسما ، نفت، گاز، پتروشیمی فعالیت می کند. این شرکت با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت ضدعفونی کردن نقاط پرخطر کشور، توان خود برای عرضه انواع ازنایزر و دستگاه های ضدعفونی کننده متمرکز کرد تا بتواند رسالت خود را برای حفظ سلامت هموطنان ایفا کند. 
 
ازن به عنوان یک اکسیدکننده قوی توانایی از بین بردن میکرو ارگانیسم هایی مانند باکتری، قارچ و ویروس را دارد، ازنایزرهای ضدعفونی هوا برای ضدعفونی بیمارستان ها، ادارات، اتاق جلسات و کنفرانس، مجلس، بانک ها، هوای منزل یا محل کار، هتل ها، اماکن عمومی، قطار و پایانه های مسافربری و مانند آنها مناسب است. همچنین ازنایزر آب ازنیت نیز این امکان را برای مصرف کننده فراهم می آورد که همیشه از وجود مخزن ذخیره از آب ازنیت با قابلیت ضدعفونی کنندگی بالا اطمینان خاطر داشته باشد.
 
 
دستگاه "ازنایزر" با وزن کم و بدون نیازمندی به مواد شیمیایی، از اکسیژن موجود در هوای پیرامون، گاز ازن را به صورت آنسایت تولید می کند. ازن در مقایسه با ضدعفونی کننده های رایج که با پاشش روی سطوح باقی می مانند و اثرات خوردگی و هد رفت سرمایه در بلندمدت را موجب می شوند، روی سطوح ذخیره نمی شود. باتوجه به زمان نیمه عمر پائین ازن، این مولکول پس از مدت کوتاهی دوباره تبدیل به اکسیژن شده و هیچکونه اثرات جانبی پس از ضدعفونی ندارد. همچنین نداشتن تاثیر مخرب و ایجاد لک روی سطوح و البسه از دیگر مزایای ضدعفونی با ازن است. 
 
سهولت استفاده از ازنایزر و پوشش کامل تمام نواحی ریسک خطای نیروی انسانی را در انجام عملیات به حداقل رسانده و اثربخشی عملیات ضدعفونی را تضمین می کند. درواقع گاز ازن می تواند به تمامی سطوح، منافذ، ترک ها، فیلترهای تهویه و غیره برسد و آنها را ضدعفونی کند. قدرت اکسایش بالا، سرعت بالای ضدعفونی و یکنواختی ضدعفونی از دیگر مزایای استفاده از ازن است.