دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254224349
تاریخ : 18 خرداد 1399
نامزدهای نهایی سومین دوره جایزه ادبی احمد محمود معرفی شدند داوران سومین دوره جایزه ادبی احمد محمود سه مجموعه داستان را به عنوان نامزدهای نهایی این دوره معرفی کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، جایزه احمد محمود، نخستین بار در سال ۱۳۹۶، توسط محمد کامرانی و محمدحسن شهسواری نویسنده و مهدی یزدانی‌خرم نویسنده و منتقد ادبی، پایه‌گذاری شد.

در پی وقایع متعدد و نیز گسترش ویروس کووید 19، سومین دوره جایزه ادبی احمد محمود در زمستان گذشته برگزار نشده و به زمانی دیگر موکول شد.

پیش از این نامزدهای ده‌گانه این جایزه در دو بخشِ رمان و داستانِ کوتاه بنا بر نظرسنجی گسترده اعلام شده ­بودند اما شرایط جوری پیش رفت که تصمیم برآن شد نامزدهای اصلی و برگزیدگان کتاب­ های سالِ ۱۳۹۷ به صورتِ خبری اعلام شوند و جوایزِ آن‌ها هم‌زمان با چهارمین دوره در زمستانِ امسال به برگزیدگان اهدا شود. چه این جایزه معتقد است حضورِ اهالی ادبیات و کتاب بخشی از جذابیت و تاثیرگذاری یک جایزه است، اگر در زمستان امسال نیز همه‌گیری این ویروس افول نکرد آن وقت جوایز به شکلِ خصوصی یا در مراسمی بسیار محدود به برندگان اهدا می‌شود.

بنابراین و با توجه به رای داورانِ نهایی سومین دوره  جایزه ادبی احمد محمود این سه مجموعه داستان به عنوانِ نامزدهای نهایی انتخاب شدند:

مخلوقاتِ غریب نوشته حسین سناپور، نشر چشمه

مُتغیرِ منصور نوشته یعقوب یادعلی، نشر چشمه

هفت گنبد نوشته محمد طلوعی، نشر اُفق

داوران این بخش عبارتند از حمیدرضا نجفی، مریم حسینیان، عالیه عطایی و کاوه فولادی­نَسَب.

این جایزه به دبیری مهدی یزدانی خُرّم برگزار می‌شود و نتایجِ نهایی تا پایانِ خرداد اعلام خواهندشد.

نام این جشنواره از نویسنده بزرگ و شهیر ایرانی، احمد محمود اتخاذ شده است که به «همسایه‌ها» به عنوان مشهورترین اثرش می‌توان اشاره کرد.