دسته : بین الملل
شماره : 13254224347
تاریخ : 18 خرداد 1399
ادامه اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا در ادامه اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به‌دست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، شنبه تجمعاتی گسترده در واشینگتن، پایتخت ایالات متحده، و دیگر شهرهای آمریکا و جهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،در ادامه اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید،شهروند سیاه‌پوست آمریکایی،به‌دست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا،شنبه تجمعاتی گسترده در واشینگتن،پایتخت ایالات متحده،و دیگر شهرهای آمریکا و جهان برگزار شد.

تظاهرات گسترده در نیویورک،فیلادلفیا،لس‌آنجلس و دیگر نقاط آمریکا نیز برگزار شده همچنین روز گدشته برخی شهرهای اروپایی،استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نیز صحنه اعتراضات گسترده‌ای در این رابطه بودند.

در رابطه با پرونده قتل جورج فلوید ۴۶ ساله،چهار مامور پلیس بازداشت شده و متهم اصلی پرونده،درک چاوین که به مدت بیش از ۸ دقیقه زانوی خود را بر گردن جورج فلوید گذاشته شده بود به قتل درجه دو متهم شده است اما اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا و همین‌طور خارج از کشور به مرگ جورج فلوید ادامه دارد.

در بریتانیا طی روزهای گذشته اعتراضاتی علیه تبعیض نژادی آغاز شد و دیروز نیز در لندن به رغم هشدارها پیرامون شیوع کرونا،هزاران معترض مقابل پارلمان جمع شدند. در برخی دیگر از شهرهای بریتانیا نیز اعتراضات مشابهی برگزار شد. قرار است امروز هم تجمعی اعتراضی مقابل سفارت آمریکا در بریتانیا انجام شود.

طی روزهای گذشته استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل برای پراکنده کردن اجتماعات اعتراضی نیز مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

شهردار آتلانتا در ایالت جورجیا گفته است که به‌خاطر آزادی اعتراضات، قوانین منع رفت و آمد را لغو می‌کند و شورای شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا هم تصمیم مشابهی گرفته است،اما قوانین منع رفت و آمد در نیویورک کماکان ادامه دارد.

در عین حال یک رئیس دادگاه فدرال در شهر دنور ایالت کلرادو رای به توقف استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستکی علیه معترضان داده است.

مقامات مینیاپولیس، نیویورک و کالیفرنیا می‌گویند شیوه بازداشت متهمین با نهادن زانو در گردن یا فشار دادن گلو را ممنوع می‌کنند.

اعتراضات گسترده در برخی شهرهای آمریکا مانند فیلادلفیا و شهرهای کارولینای شمالی، ایالتی که جورج فلوید آنجا متولد شده نیز آغاز شده است.