دسته : ورزشی
شماره : 13254224344
تاریخ : 18 خرداد 1399
بوندسلیگای آلمان؛ فاصله بایرن‌مونیخ با قهرمانی به 5 امتیاز رسید لواندوفسکی با گلزنی در این مسابقه تعداد گلهای خود در این فصل را به 30 رساند

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در هفته سی‌ام تنها لیگ معتبر اروپایی که جریان دارد تیم بایرن مونیخ به پیروزی دیگر دست پیدا کرد تا برای قهرمانی فقط به 5 امتیاز دیگر نیاز داشته باشد. بایرن با این برد 70 امتیازی شده و با تیم دوم جدول 7 امتیاز اختلاف دارد، در فاصله 4 هفته مانده به پایان رقابت های بوندسلیگا باواریایی ها تنها به 5 امتیاز دیگر نیاز دارند تا به هفتمین قهرمانی متوالی خود دست پیدا کنند.
 
شاگردان "فلیک" این هفته در زمین بایرلورکوزن به میدان رفتند و در پایان با نتیجه پرگل 4 بر 2 موفق شدند میزبان را از پیش رو بردارند. در این دیدار ابتدا تیم میزبان بود که به گل رسید اما گل های کومن در دقیقه 27، گورتسکا در دقیقه 42، گنبری در دقیقه 45 و رابرت لواندوفسکی در دقیقه 66 نتیجه را به سود بایرن تغییر داد. در دقایق پایانی بازی لورکوزن یکی از گلهای خورده را جبران کرد اما نتوانست مانع از برتری میهمان شود. 
 
 
لواندوفسکی با گلزنی در این مسابقه تعداد گلهای خود در این فصل را به 30 رساند، این مهاجم لهستانی برای سومین فصل می باشد که به این تعداد گل دست پیدا می کند. "لوا" در مجموع تمامی رقابت های این فصل 44 گل برای بایرن به ثمر رسانده که بهترین عملکرد دوران فوتبال وی می باشد، همچنین توماس مولر موفق شد تعداد پاس گلهای خود را در این مسابقه به 20 برساند تا درکنار کوین دیبروینه(زمان بازی در وولفسبورگ) تنها بازیکنانی باشند که به این تعداد پاس گل در یک فصل می رسند. 
 
نزدیک ترین رقیب بایرن مونیخ یعنی بوروسیا دورتموند که در خانه خود مقابل هرتابرلین قرار گرفته بود به برتری خفیف دست پیدا کرد. زنبورها در این دیدار با تک گل "امره جان" که در دقیقه 57 به ثمر رسید موفق به کسب سه امتیاز بازی شدند، شاگردان فاوره حالا به 63 امتیاز امیدواری کمی برای ربودن جام قهرمانی از چنگ بایرنی ها دارند. 
 
 
در دیگر بازی های مهم، تیم لایپزیش که به مصاف پادربورن رفته بود در حالی که با تک گل "پاتریک شیک" از حریف پیش افتاده بود در دقیقه 43 ده نفره شد. تیم پادربورن در دقایق پایانی نیمه دوم موفق شد گل تساوی را به ثمر رسانده و این دیدار با تقسیم امتیازات به پایان رسید. تیم فرانکفورت در خانه خود با نتیجه 2 بر صفر برابر ماینتس شکست را پذیرفت و تیم های دوسلدورف و هوفنهایم به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.