دسته : بین الملل
شماره : 13254224329
تاریخ : 17 خرداد 1399
کاهش قابل توجه نیروهای نظامی آمریکا در آلمان گزارش‌ها از آمریکا حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت دفاع این کشور گفته بخشی از نیروهای آمریکایی را تا سپتامبر امسال از آلمان خارج کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،گزارش‌ها از آمریکا حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت دفاع این کشور گفته بخشی از نیروهای آمریکایی را تا سپتامبر امسال از آلمان خارج کند.

روزنامه وال استریت اولین روزنامه‌ای بود که خبر خروج قریب الوقوع این نیروها را منتشر کرده و یکی از دلایل آن را اختلاف نظر جدی آمریکا و آلمان بر سر هزینه‌های نظامی مربوط به این نیروها دانسته است.

رسانه‌های آمریکا به نقل از منابع وزارت دفاع این کشور می‌گویند ترامپ خواهان آن است تقریبا ده هزار نفر از این نیروها از آلمان خارج شوند و شمار نیروهای آمریکایی در آلمان در سقف ۲۵ هزار نفر بماند.

یک مقام آمریکایی گفته است نیاز کمتری به این مقدار نیرو در آلمان وجود دارد و بخشی از این نیروها به سایر مناطق اعزام می‌شوند و بخشی نیز به آمریکا بر خواهند گشت.

دولت آمریکا بارها از این که کشورهای اروپایی عضو پیمان ناتو به حد کافی در مسایل دفاعی هزینه نمی‌کنند،انتقاد کرده است.

سربازان آمریکایی در آلمان به عنوان بخشی از نیروی بازدارنده علیه اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد حضور داشته‌اند. در حال حاضر هم آنها کماکان چنین نقشی به عهده دارند و در صورت نیاز اعضای ناتو برای حمایت وارد عمل می‌شوند.

ترامپ قبلا فلسفه وجودی ناتو را زیر سوال برده و شکایت کرده که آمریکا سهمی ناعادلانه در تامین هزینه های ناتو دارد و گفته است کشورهای اروپایی عضو ناتو باید سهم بیشتری از هزینه‌های تامین امنیت در اروپا را بپردازند و بودجه دفاعی خود را افزایش دهند.