دسته : ورزشی
شماره : 13254224323
تاریخ : 16 خرداد 1399
ولیعهد عربستان حق تیم‌داری در لیگ جزیره را ندارد؛ پای خاشقچی درمیان است! مالکان سعودی در گذشته هم چندین بار تلاش کردند تا باشگاه منچستریونایتد را خریداری کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اریان زمین و به نقل از ایسنا، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان که تحت مدیریت ولیعهد سعودی است، قصد خرید باشگاه نیوکاسل را دارد. انتظار می رود که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی باشگاه نیوکاسل را به مبلغ 300 میلیون پوند(370 میلیون دلار) خریداری کند ولی در این مسیر موانعی وجود دارد. 

اعتراض نامزد خاشقچی به خرید باشگاه نیوکاسل توسط سعودی ها

وکیل خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقچی درخواست کرده که این معامله باید باتوجه به قتل خاشقچی و نقض حقوق بشر متوقف شود و صورت نگیرد. سران لیگ برتر انگلیس هم پس از شنیدن درخواست تجدیدنظر خدیجه چنگیز، پیشنهاد 370 میلیون دلاری صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی را رد خواهند کرد.  اگر این معامله انجام می شد، باشگاه نیوکاسل به یکی از ثروتمندترین باشگاه های جهان تبدیل شده و می توانست ستاره های زیادی را به خدمت بگیرد.

سعودی ها در گذشته به دنبال منچستریونایتد بودند

 با این حال این پروژه به احتمال زیاد رد خواهد شد و اجازه تیم داری به ولیهد عربستان سعودی در لیگ جزیره داده نمی شود. مالکان سعودی در گذشته هم چندین بار تلاش کردند تا باشگاه منچستریونایتد را خریداری کنند که موفق به انجام این کار نشدند و اکنون به سراغ باشگاه دیگر در لیگ برتر انگلستان یعنی نیوکاسل رفتند. شنیده ها حاکی از آن است که ریچارد مسترز، رئیس اجرایی لیگ برتر یک نامه حمایتی در پاسخ به وکیل خدیجه چنگیز نوشت تا خیال او را بابت توقف این انتقال راحت کند.