دسته : سلامت
شماره : 13254224291
تاریخ : 14 خرداد 1399
واکسن کرونا تا پایان سال در دسترس است وندی سامونز-جکسون، محقق علمی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که دستیابی به واکسن کرونا تا پایان سال و یا آغاز سال ۲۰۲۱ کاملاً قابل تصور و شدنی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، با شیوع ویروس کووید 19 بسیاری از کشورها با کمک محققان و حمایت دولت‌ها در صدد یافتن دارویی جهت درمان مبتلایان به این ویروس و نیز یافتن واکسنی برای مهار کردن همه‌گیری کووید 19 برآمدند. 

در حال حاضر بیش از 100 پروژه تحقیقاتی بر دست‌یافتن به این واکسن متمرکز شده‌اند که بسیاری از آنان در مراحل اولیه آزمایش‌ها بالینی هستند. علی‌رغم ینکه برخی از گزینه در این مراحل با شکست مواجه شدند، امید می‌رود ظرف چند ماه آینده به واکسن کووید 19 دست یابیم.

وندی سامونز-جکسون، مدیر پروژه‌های تحقیقاتی بر روی بیماری‌های عفونی در مرکز فرماندهی تحقیقات و توسعه پزشکی ارتش آمریکا در یک نشست خبری گفت: «بر اساس اطلاعات و نتایج بدست آمده در پروژه‌ی تحقیقاتی "Warp Speed" به یقین ما به هدف (دستیابی به واکسن) دست پیدا خواهیم کرد و به نظر من این منطقی است که انتظار داشته باشیم تا پایان سال به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنیم.»

یک مقام ارشد در نهاد بهداشت ایالات متحده گفت که انجام آزمایشات در مقیاس‌های وسیع می‌تواند ما را در دستیابی به واکسن این ویروس در آینده‌ای نه چندان دور کمک کند. برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند که احتمال دستیابی به واکسن تا تابستان یا پاییز سال ۲۰۲۱ وجود خواهد داشت.