دسته : بین الملل
شماره : 13254224268
تاریخ : 13 خرداد 1399
سخنرانی ترامپ درباره اعتراضات گسترده در آمریکا رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه مقررات منع آمد و شد در واشنگتن به صورت جدی اجرا خواهد شد، هشدار داد در صورتی که برخی ایالت‌ها نتوانند امنیت و ثبات را به خیابان‌ها بازگردانند ارتش را وارد عمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا،بامداد گذشته با اشاره به اعتراضات گسترده اخیر در آمریکا گفت که او رئیس جمهور نظم و قانون است و به ناآرامی‌ها در آمریکا پایان خواهد داد. با این حال،معترضان تا ساعت‌ها بعد از مقررات منع آمد و شد در خیابان‌های پایتخت آمریکا حضور داشتند.

وی که پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد،‌ افزود: تمامی اقدامات فوری را اتخاذ خواهیم کرد و تمامی موارد ممکن را برای متوقف کردن اغتشاشات و ناآرامی‌ها حمایت از قانون به کار خواهم گرفت. ناآرامی‌ها باید همین حالا پایان یابد.

ترامپ آمریکا که در باغ رز کاخ سفید صحبت می‌کرد،در واکنش به قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا گفت عدالت در این زمینه اجرا خواهد شد.رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که از همه اختیارات قانونی خود برای پایان دادن به ناآرامی در کشور استفاده خواهد کرد.

دونالد ترامپ به گروه‌هایی که باعث به خشونت کشیدن تظاهرات صلح آمیز مردم می‌شوند حمله کرد و گفت که خشونت ها روزهای اخیر تروریسم داخلی است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد برای پایان دادن به نا آرامی‌ها و جلوگیری از غارت و تخریب اموال عمومی و حمله به مردم از نیروهای ارتش استفاده خواهد شد.

دونالد ترامپ به فرمانداران ایالت‌های آمریکا توصیه کرد تا از نیروهای گارد ملی به اندازه کافی استفاده کنند، تا بر خیابان‌ها مسلط شوند.او تصریح کرد که شهرداران و فرمانداران می‌بایست بکارگیری گسترده از نیروهای انتظامی را تا زمان خاتمه خشونت‌ها٬ ادامه دهند.

رئیس جمهوری آمریکا با این حال می‌گوید، در صورتی خودداری شهرداران یا فرمانداران از اتخاذ تدابیر لازم ، باعث خواهد شد که او با اعزام نیروهای نظامی٬ مساله را به سرعت حل و فصل کند.او با این حال تصریح کرد که با قاطعیت مقرارت منع آمد و شد اجرا خواهد شد.

به دنبال قتل جورج فلوید که مامور پلیس زانویش را روی گردن او گذاشته بود، بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا طی هفته گذشته شاهد اعتراضاتی بوده اند. رسانه‌های آمریکا وسعت و شدت ناآرامی‌های چند روز گذشته در این کشور را در طول چند دهه اخیر بی‌سابقه قلمداد کرده‌اند.دقایقی قبل از آغاز سخنرانی دونالد ترامپ در کاخ سفید، معترضان در خیابان‌های مجاور حضور داشتند، اما نیروهای پلیس و ارتش با استفاده از گاز اشک آور آنها را وادار به ترک این خیابان‌ها کردند.