دسته : فناوری
شماره : 13254224262
تاریخ : 13 خرداد 1399
اختراع پژوهشگران دانشگاه فنی و حرفه ای؛ مچ‌بندی که تب را کاهش می‌دهد در نوزادان به دلیل اهمیت رسیدگی سریع به تب و پائین آوردن آن و جلوگیری از تشنج، این مچ‌بند کاربردی حساس و حیاتی دارد

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، پژوهشگران دانشکده فنی و حرفه ای خرم آباد به تازگی موفق به ساخت مچ‌بندی شده اند که دمای بدن را کاهش می دهد. نحوه عملکرد این مچ‌بند به این صورت است که با استفاده از یک "المان پلتیر" که بر روی شریان دست بسته می شود خون عبوری از شریان رگ ها را سر کرده و از طریق پمپاژ قلب، خون سرد به کل بدن منتقل شده و دمای بدن را از درون کاهش می دهد.
 
طبق گفته محمدحسین عبدی پور منفرد، مبتکر و پژوهشگر این دانشگاه، طراحی و ساخت طرح مذکور به مدت یکسال به طول انجامیده است. این مچ‌بند برای نوزادانی که تب بالا دارند قابلیت کاربردی دارد و به صورت آنی با سرمایش هوشمند و متناسب فیزیولوژی بدن دمای بدن را کاهش می دهد. 
 
 
براساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در نوزادان به دلیل اهمیت رسیدگی سریع به تب و پائین آوردن آن و جلوگیری از تشنج، این مچ‌بند کاربردی حساس و حیاتی دارد و همچنین برای بزرگسالان نیز در روزهای گرم تابستان عمل سرمایش و در روز های سرد عمل گرمایش را به ارمغان می آورد.