دسته : سلامت
شماره : 13254224261
تاریخ : 12 خرداد 1399
تاکید وزارت بهداشت بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت با اشاره بر عادی نشدن شرایط جامعه، بر روی رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت گفت: در تلاش هستیم تا با شناسایی افراد مبتلا به ویروس کووید-19 حمله به این ویروس را ادامه دهیم.

محمد مهدی گویا امروز در جلسه ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه باتاکید بر این که تمام تلاش و تمرکز ما در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کووید-19 درکشور، بهبود روند درمان و جلوگیری از مرگ و میر افراد بود، افزود: در آن روزها ما عملا در لاک دفاعی فرو رفته بودیم.

وی ادامه داد: حمله به این ویروس را یک ماهی است شروع کرده ایم و تلاش می‌کنیم تا مبتلایان به ویروس کووید-19 را قبل از اینکه راهی مراکز درمانی شوند، شناسایی کرده و از تماس و برخورد این افراد با مردم و شیوع هرچه بیشتر بیماری در جامعه جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت از مرحله غربالگری به عنوان یک مرحله ارزشمند در هنگام مقابله با ویروس کووید-19یاد کرد و افزود: برای موفقیت در این کار نیاز به همکاری کامل مردم داریم تا  افراد مبتلا به ویروس شناسائی و ایزوله شده و تحت قرنطینه قرار بگیرند.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز 16 ساعته درکشورگفت: برای شناسایی ناقلین بیماری، این مراکز 16 ساعت در روز فعالیت دارند و در کنار آن بحث غربالگری اینترنتی و تلفنی هم در حال انجام است.

گویا افزود: در کنار اهمیت بحث غربالگری، آموزش مردم برای مراقبت از خودشان، بعد از ابتلا به بیماری و این که از چه راهی مانع انتقال بیماری به دیگران شوند، بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت قطعا با شیوع زیرپوستی بیماری مواجه شده و مراکز درمانی مملو از بیمار می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت تصریح کرد: این تصورکه شرایط جامعه عادی شده بسیار خطرناک است. به هیچ عنوان شرایط کشور به لحاظ شیوع کرونا به حالت عادی برنگشته و درهیچ استانی وضعیت عادی نداریم. مردم باید کاملا پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و نباید برگزاری مراسم وتجمعات و مجالس به حالت عادی برگردد.

  وی گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به خطرات کرونا و رعایت نکات بهداشتی الزامی، تنها از طریق صدا و سیما کافی نبوده و مسئولین استانها باید حتما از شیوه های اطلاع رسانی محلی در محلات مختلف و بویژه مناطق حاشیه نشین شهرها استفاده کنند.

گویا تصریح کرد: مسئولان و مدیران باید اجازه دور کاری به کارمندان بیمار بدهند. همچنین پروتکل های بهداشتی در محل های شلوغ مانند فروشگاه‌ها و مال های بزرگ با حساسیت بیشتری باید اجرا شده و از ورود افراد بدون ماسک به این اماکن جلوگیری شود. تاکید می‌کنم باید همه مردم و مسئولین همکاری کنند تا بتوانیم این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.