دسته : سلامت
شماره : 13254224259
تاریخ : 12 خرداد 1399
کشتار ویروس قاتل ادامه دارد/ درگذشت 81 بیمار طی 24 ساعت گذشته به گفته سختگوی وزارت بهداشت، در 24 ساعت گذشته موارد ابتلا به ویروس کووید-19 و درگذشت بیماران مبتلا به این ویروس افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت ازدرگذشت 81 بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 در طی 24 ساعت گذشته خبرداد.

کیانوش جهانپورگفت: متاسفانه نسبت به روزهای اخیر با افزایش نسبی موارد مثبت کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته مواجه شده، از دیروز تا امروز ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۷۹ نفر مبتلا به ویروس کووید-19در کشور شناسایی شده اند.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۶۵۲ مورد بستری و دو هزار و ۳۲۷ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر افزایش یافت.

جهانپور با تاکید برافزایش نسبی تعداد بیمارانی که فوت کرده اند،گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار مبتلا به ویروس کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۸۷۸ نفر افزایش پیدا کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۲۱ هزار و ۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها  ترخیص شده و ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به این ویروس در وضعیت شدید این بیماری بوده و تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۹۵۵ هزار و ۸۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است

جهانپور با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: متاسفانه در برخی استان‌ها و نواحی کشور شاهد ثبت شکایت‌های مردمی از برخی تخلفات در مشاغل هم‌چنین گزارش‌هایی از سهل انگاری و عدم مراعات نکات بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری‌ها و همچنین استفاده نکردن از ماسک هستیم. این موارد توسط همکاران‌ مورد بررسی قرارگرفته و طی چند روز آینده گزارش موارد و نوع برخورد قانونی با خاطیان رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به آن ها ابلاغ شده را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: از مردم استدعا داریم حتما رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند و سفرهای غیرضرور را حتما لغو کنند.