دسته : اجتماعی
شماره : 13254224244
تاریخ : 11 خرداد 1399
تصویب اعتبارنامه های نمایندگان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در مجلس جلسه علنی مجلس یازدهم ، امروز در سومین روز به بررسی و تصویب اعتبار نامه های نمایندگان اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، تصویب اعتبارنامه نمایندگان، محوراصلی برنامه کاری امروز مجلس شورای اسلامی را تشکیل داده بود که در کمال بی نظمی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی پیگیری شد.

درسومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که امروز با حضور نمایندگان مجلس یازدهم برگزار شد، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با اشاره به فرصت ها، نقاط ضعف و قوت و مشکلات نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مجلس یازدهم، پیام رهبر حکیم و عالی‌قدرمان را نقشه راه خود قرار داده است.

 محمد باقر قالیباف افزود: مجلس به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی و با هدف تشکیل مجلسی قوی و کارآمد، حل مسائل ملی و محلی مردم را به عنوان وظیفه انقلابی و مطلوب، وجه همت خود قرار داده و با این شاخص تعامل خود را با دولت فعلی و دولت آینده، تنظیم می کند.

تذکرات برخی نمایندگان در خلال جلسات سبب شد تا همه تذکرات به بعد از قرائت گزارش شعب پانزده گانه موکول شود.

  نخستین دستور جلسه امروز، ارائه گزارش شعب پانزده گانه درباره اعتبار نامه‌های نمایندگان منتخب بود. بر اساس گزارش شعب به غیر از سه نماینده، اعتبار نامه همه نمایندگان تایید و اسامی آن‌ها توسط سخنگو های شعب پانزده گانه مجلس اعلام شد.

محمد حسن فرهنگی در حاشیه جلسه علنی درباره اعتبارنامه های تایید نشده گفت: اعتبار نامه‌های تایید نشده پس از بررسی در شعب به کمیسیون تحقیق فرستاده می‌شوند. نمایندگانی که هنوز اعتبار نامه آنها رد نشده، طبق آیین‌نامه با حضور در جلسات مجلس به وظایف نمایندگی خود عمل می‌کنند.

پس از قرائت گزارش شعب، نمایندگان در خصوص موضوعات مختلف همچون مسائل اقتصادی کشور، تبعیضات ناروا در اعمال افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و همچنین انتخاب هیات رئیسه بدون تصویب اعتبار نامه آن ها تذکر دادند..

در جلسه علنی امروز مجلس نطق های میان دستور و تذکرات نمایندگان درباره مسائل و مشکلات کشور نیز قرائت شد..

در جریان قرائت گزارش مرکز پژوهش درباره وضعیت اقتصادی کشور و تذکر نادران درباره قرائت این گزارش، علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس از تشکیل نخستین جلسه غیر علنی مجلس در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

علی رغم بی حاشیه برگزار شدن تصویب اعتبار نامه نمایندگان، آنچه که در صحن مجلس و درخلال قرائت اعتبار نامه ها از سوی شعب بیشتر نمود داشت، تماس ها و گفتگوهای میان نمایندگان مختلف مجلس یازدهم بود که بدون رعایت کمترین فاصله اجتماعی انجام می گرفت و هم‌چنین نمایندگانی که بدون توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی اغلب بدون ماسک و دستکش در مجلس حاضر شده بودند.

تردد نمایندگان در صحن مجلس بدون توجه به تذکرات هیات رئیسه و دیگر نمایندگان، علاوه بر ایجاد همهمه در جریان قرائت گزارش شعب، نوعی آشفتگی  بصری را در جلسه سوم  ایجاد کرده بود.

چهارمین جلسه مجلس یازدهم روز سه شنبه این هفته تشکیل می شود.