دسته : فناوری
شماره : 13254224239
تاریخ : 11 خرداد 1399
ساخت کیت تشخیص مولکولی کرونا توسط شرکت دانش بنیان ایرانی دقت کیت های طراحی شده در این شرکت بین 2.5 تا 10 برابر از کیت های وارداتی است

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، مدیر یکی از شرکت های دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت در زمینه 3 سرطان شایع ریه، پستان و کولون تمرکز دارد گفت: ما فعالیت خود را از سال 1387 در زمینه تشخیص و درمان بیماری سرطان آغاز کردیم، به دلیل شیوع بیماری کرونا همه فعالیت های خود در زمینه سرطان را متوقف کردیم و به سرعت درصدد راهی برای تشخیص این ویروس برآمدیم.
 
اسماعیل زاده گفت: با پژوهش های شبانه روزی توانستیم کیت مولکولی به روش real-time-pcr را طراحی کنیم که بتواند در کمترین زمان و با کمترین میزان ویروس آن را در مخاط بیمار شناسایی کند. بعد از طراحی و ساخت این کیت ها درخواست خود را به اداره تجهیزات پزشکی فرستادیم و طی نامه ای کیت مورد نظر را به انستیتو پاستور طبق مقررات اداره کل تجهیزات پزشکی به این مجموعه جهت بررسی کمی و کیفی تحویل دادیم.
 
 
وی افزود: خوشبختانه تائیدیه کیت تشخیص مولکولی توسط انستیتو پاستور را اخذ و آن را به اداره کل تجهیزات پزشکی ارسال نمودیم، اکنون در حال اخذ مجوز تولید هستیم تا بتوانیم به تولید انبوه دست پیدا کنیم. تاکنون از کشورهای مختلف مانند آذربایجان، ترکیه، رومانی، اسپانیا و انگلستان پیشنهادهایی برای صادرات داشته ایم که در حال اقدام جهت اخذ تائیدیه اروپا جهت صادرات هستیم.
 
مدیر شرکت دانش بنیان یادآور شد: این کیت نه تنها می تواند روند تشخیص ویروس کرونا را در کشور سرعت بخشد، بلکه می تواند ارزآوری بسیار زیادی را برای کشور داشته باشد. دقت کیت های طراحی شده در این شرکت بین 2.5 تا 10 برابر از کیت های وارداتی است. ساخت کیت های مولکولی ما به روش LAMP است و همه افراد در آزمایشگاه های غیرتخصصی نیز این تست را با کیتی که طراحی کردیم می توانند انجام دهند. بزاق فرد در داخل کیت قرار گرفته و پس از گرما دهی به مدت 1 ساعت با تغییر رنگ می توان به مثبت و منفی بودن ویروس در فرد پی برد.