دسته : اجتماعی
شماره : 13254224231
تاریخ : 10 خرداد 1399
تمدید 90 روزه معافیت از تحریم همکاری هسته ای با نیروگاه بوشهر در ادامه تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، امریکا معافیت های تحریمی مرتبط با برجام را لغو کرد

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، تحریم همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای با ایران را مورد آشکار و صریح نقض قطع‌نامه 2231 سازمان ملل متحد توسط ایالات متحده آمریکا می‌داند.

سید عباس موسوی با تاکید بر این که اقدام آمریکا نقض منشور ملل متحد است، افزود:  آمریکا با این کار، حقوق ذاتی جمهوری اسلامی ایران را از بین برده و در نظم عمومی بین‌المللی اخلال ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از نزدیک تبعات فنی و سیاسی این اقدام آمریکا را بررسی می‌کند، اگر این اقدام تاثیر منفی بر حقوق هسته‌ای ایران طبق اسناد بین‌المللی و مفاد برجام داشته باشد، اقدامات عملی و حقوقی لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که معافیت‌های تحریمی مرتبط با برجام را لغو نموده و نام دو دانشمند ایرانی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای وارد لیست تحریم ها می کند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب منتشر کرد، آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر  را به مدت ۹۰ روز تمدید خواهد کرد اما معافیت همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای شرکت‌های روس، چینی و اروپایی با ایران تمدید نخواهد شد.