دسته : بین الملل
شماره : 13254224213
تاریخ : 9 خرداد 1399
۴۱ میلیون نفر بیکار در آمریکا تعداد بیکاران در آمریکا از زمان آغاز شیوع کرونا به ۴۱ میلیون نفر رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،تعداد بیکاران در آمریکا از زمان آغاز شیوع کرونا به ۴۱ میلیون نفر رسید.

تقاضای دریافت بیمه بیکاری از سوی ۲.۱ میلیون نفر ديگر طی هفته گذشته در آمریکا نشان می‌دهد که با وجود بازگشایی برخی موسسات اقتصادی و بازگشت برخی از بیکاران به سر کار خود، هنوز روند اخراج به دلیل رکود ناشی از بحران کرونا ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمارها نشان می‌دهد که از شروع بحران کرونا در اواسط ماه مارس تاکنون حدود ۴۱ میلیون نفر در آمریکا بیکار شده‌اند.

اداره کار آمریکا در آمارهای جدید خود که روز پنجشنبه هشتم خرداد منتشر شد اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۲۱ میلیون نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

رقم بیکاری در ماه آوریل ۱۴.۷ درصد بود که بالاترین رقم از زمان رکورد اقتصادی در دهه ۱۹۳۰ محسوب می‌شود و بسیاری از اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند که در ماه مه به ۲۰ درصد خواهد رسید.

در اکثر ایالت‌های آمریکا فعالیت‌های اقتصادی و بسیاری از مغازه‌ها با در نظر گرفتن مقررات و محدودیت‌های جدید کار خود را از سر گرفته‌اند.

با توجه به استخدام مجدد بسیاری از کارگران که طی ماه‌های گذشته بیکار شده بودند تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند کاهش یافته است.

تعداد افرادی که برای اولین بار تقاضای بیمه بیکاری داده‌اند هنوز رقم بی‌سابقه‌ای است ولی طی هشت هفته گذشته کاهش یافته است.

علاوه بر افرادی که طی هفته گذشته تقاضای بیمه بیکاری داده‌اند حدود ۱.۲ میلیون نفر از خویش‌فرماها و کارگران شرکت‌های اینترنتی نیز برای اولین بار مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند. اداره کار آمریکا این تعداد را در آمارهای خود نگنجانده است.

همزمان با بازگشایی بسیاری از فروشگاه‌ها، اقتصاددان‌ها مشغول بررسی واکنش مصرف‌کنندگان به شرایط جدید هستند. تا زمانی که میزان مصرف شهروندان آمریکا به شرایط قبل از بحران کرونا بازنگردد بعید است بسیاری از فرصت‌های شغلی که در ماه‌های اخیر از بین رفته است احیا شوند.

اطلاعات بانک جی پی مورگان چیس در مورد کارت‌های اعتباری نشان می‌دهد که از زمان توزیع چک‌های کمک هزینه دولتی در نیمه ماه آوریل میزان خرید مردم به مرور افزایش یافته است. میزان خرید مردم در ماه مارس به نسبت دوره زمانی مشابه در سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش یافته بود ولی اکنون تا حدی بهبود یافته و ۲۰ درصد کمتر از ماه مه سال گذشته است.