دسته : بین الملل
شماره : 13254224192
تاریخ : 7 خرداد 1399
توییتر به توییت جنجالی دونالد ترامپ برچسب درستی‌سنجی زد شبکه توییتر برای نخستین بار با افزودن اخطاری به یکی از توییت‌های دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، امکان درستی‌سنجی آن را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و شبکه توییتر تنش درگرفته است؛ شبکه‌ای که از مهم‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی او محسوب می‌شود.

ترامپ روز گذشته در یکی از پیام‌های توییتری خود مدعی شد که رأی دادن از طریق پستی تقلب گسترده در انتخابات پیش‌روی آمریکا در ماه نوامبر را به دنبال خواهد داشت.رئیس جمهوری آمریکا در این توییت مدعی شده است که در صورت رأی‌گیری پستی صندوق‌های رأی به سرقت خواهند رفت، برگه‌های رأی جعل شده و حتی به طور غیرقانونی چاپ و به طور جعلی امضا می‌شوند.شبکه توییتر این پیام‌ها را با علامت تعجبی به رنگ آبی نشانه‌گذاری کرده که به کاربران این شبکه امکان درست‌سنجی آن را می‌دهد و آنان می‌توانند با مراجعه به لینک‌های پیوندداده شده اطلاعات و داده‌های دقیقی در این باره کسب کنند.

به باور مسئولان توییتر ترامپ با پیام خود این ادعای غیرمستند را منتشر کرده که انتخابات پستی به تقلب انتخاباتی می‌انجامد.

شبکه توییتر از آغاز ماه مه امکان درست‌سنجی توییت‌ها را فراهم کرده است تا از جمله از انتشار اطلاعات نادرست و جعلی در رابطه با پاندمی کرونا و بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کند. البته این اقدام به طور کلی در راه راستی‌آزمایی اطلاعات منتشره صورت گرفته است.

در اخطاری که به توییت رئیس جمهوری آمریکا افزوده شده آمده است: اطلاعات درست و حقایق مربوط به رأی‌دهی از طریق پستی را دریافت کنید. کاربران از طریق این لینک به مقاله‌های خبری درباره ادعای ترامپ هدایت می‌شوند.

ترامپ در پی افزوده شدن اخطار درست‌سنجی به توییتش واکنشی تند به توییتر نشان داده و این شبکه را به مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرده است.

او در پیامی توییتری که در واکنش به این اقدام منتشر کرد، نوشت: توییتر آزادی بیان را سرکوب می‌کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه چنین چیزی را نخواهم داد.