دسته : اجتماعی
شماره : 13254224185
تاریخ : 7 خرداد 1399
پهلو گرفتن فارست دومین نفتکش ایرانی در بندر کاردون ونزوئلا فارست، دومین نفتکش ایرانی حامل سوخت در شرایطی که توسط دو جنگنده اف 16 و سوخو 30 ونزوئلا اسکورت می‌شد، وارد بندر کاردون در این کشور شد.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، دومین نفتکش ایرانی حامل بنزین با نام فارست در ساحل پالایشگاه کاردون در سواحل غربی ونزوئلا پهلوگرفت.

رویترز به نقل از مرکز اطلاعات محلی بندر شهر کاردون که خبر پهلوگرفتن دومین نفتکش حامل سوخت ایران در روز سه شنبه (به وقت محلی) در این بندر را منتشر کرد، نوشت: نفتکش های فورچون و فارست در حال تخلیه مخازن خود هستند و پتونیا سومین نفتکش ایرانی نیز وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده است.

 نفتکش فارست ایران در شرایطی که توسط نیروهای مسلح ونزوئلا اسکورت می‌شد وارد آب های ساحلی بندرکاردون شده و در اسکله پالایشگاه این شهر پهلو گرفته است.

گزارش های رسیده حاکی از آن است که پتونیا نیز در همان مسیر فورچون و فارست حرکت کرده و در ساعات اولیه دیروز از دریای کارائیب عبور کرده است.

رئیس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا شامگاه سه شنبه در پیامی توییتری از اسکورت نفتکش فارست توسط دو فروند جنگنده ف ۱۶ و سوخو 30 خبرداد.

جسوس سوائرز کوریو ضمن باشکوه خواندن این اسکورت نوشت: بر اساس توافق نامه های دریایی و سنتی در اقدامی دوستانه از نفتکش ایرانی تا پهلوگرفتن در بندرکاردون محافظت کردیم که این کار یعنی اسکورت نفتکش فارست بخشی از یک واقعه تاریخی است.   

وی با تشکر از کمک‌های بشردوستانه ایران در پیامی دیگر نوشت: آن‌ها (ایران) همیشه حمایت و پشتیبانی مردم (ونزوئلا) و نیروهای مسلح ونزوئلا را خواهند داشت.

ولادیمیر پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا نیز دیروز گفت: چهار کشتی دیگر حامل سوخت ایران نیز همانند نفت‌کش اول، به محض ورود به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا در امنیت کامل خواهند بود زیرا محافظت کامل از این نفتکش ها وظیفه ماست و با آغوش باز از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.