دسته : سلامت
شماره : 13254224177
تاریخ : 6 خرداد 1399
درگذشت 57 بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 در 24 ساعت گذشته بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در طی 24 ساعت گذشته یک هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین  به نقل از ایرنا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت  از فوت ۵۷ بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

 کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ششم خردادماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  یک هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شدند تا مجموع افرادی که در کشورمان به طور قطعی  به ویروس کرونا مبتلا شده اند به رقم ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر افزایش پیدا کند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. هم‌چنین ۲۵۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در وضعیت شدید این بیماری بوده و تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۸۳۷ هزار و ۹۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور گفت: باید اعلام کنم روند با ثباتی در اکثر استان برقرار شده و در استان خوزستان نیز کاهش موارد تدریجی ابتلا  گزارش شده است. تمامی توصیه‌های ایمنی و بهداشتی به قوت خود باقی است و امیدواریم با رعایت فاصله گذاری و پرهیز از تردد غیر ضروری و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ، مقابله با کووید ۱۹ را با همکاری مردم ادامه بدهیم.