دسته : اجتماعی
شماره : 13254224175
تاریخ : 6 خرداد 1399
مجلس یازدهم فردا افتتاح می شود به گفته رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این مراسم افتتاح یازدهمین دوره مجلس به دلیل شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه متفاوت با دوره های قبل برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، مراسم افتتاح مجلس یازدهم، صبح روز چهارشنبه با تلاوت قرآن کریم و با حضور ۲۷۶ نماینده منتخب و با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این باره گقت: مراسم افتتاح یازدهمین دوره مجلس به دلیل  شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه با دوره های گذشته تفاوت های خاصی دارد. در دوره‌های قبل مراسم، اعضای هیئت دولت، مقامات کشوری و لشکری، استانداران، پیشوایان مذاهب و اقلیت‌های دینی، هنرمندان و فرهنگیان نیز حضور داشتند اما امسال به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دعوت از میهمانان این مراسم محدودیت داریم.

غلامرضا نوری معاون اجرایی مجلس افزود: به لطف خداوند در وقت قانونی و وقت مقرر مجلس یازدهم افتتاح خواهد شد. از این طریق از منتخبان محترم مجلس یازدهم دعوت می کنم فردا چهارشنبه ساعت ۸ صبح مصادف با ۷ خرداد ۹۹ در مجلس شورای اسلامی برای انجام مراسم افتتاحیه و اولین جلسه مجلس حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی برنامه ها بر طبق آئین نامه انجام خواهند شد غیر از یک مورد که به دلیل شرایط بهداشتی نمی‌توانیم آن را برگزارکنیم، بقیه را طبق آیین نامه انجام خواهیم داد.

نوری افزود: بعد از تلاوت قرآن گزارش مختصری از جلسه ارائه خواهیم داد و بعد از استقرار هیئت رئیسه سنی، گزارش وزیر کشور قرائت خواهد شد.

معاون اجرایی مجلس گفت: بعد از گزارش وزیر کشور سخنان رئیس جمهور را خواهیم داشت و سپس مراسم تحلیف و ادای سوگند نماینده های منتخب ملت انجام خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه مجلس  یازدهم اضافه کرد: تنها قسمتی که مانند دوره های قبل قادر به انجام آن نیستیم، حضور منتخبین بعد از مراسم تحلیف در حرم امام راحل است. این برنامه به فرصت مناسب دیگری موکول شد و به جای آن منتخبین مجلس بر سر مزار شهدای گمنام حضور پیدا کرده و با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق خواهند کرد.

نوری در خصوص ترکیب هیئت رئیسه سنی گفت: سید رضا تقوی منتخب تهران رئیس سنی، مصطفی میرسلیم نایب رئیس سنی بوده و روح الله نجابت منتخب شیراز و محسن فتحی منتخب کردستان به عنوان جوانترین دبیران اول و دوم  خواهند بود.

وی تصریح کرد: قرار است پس از مراسم افتتاحیه رای گیری استمزاجی برای مشخص شدن این که جلسه دوم روز پنج شنبه برگزار شود یا خیر زیرا در جلسه دوم حتما باید هیئت رئیسه دائمی مجلس انتخاب شود.

معاون اجرایی مجلس افزود: منتخبان ملت در شعب ۱۵ گانه حضور پیدا می کنند و انتخابات آن و شروع به کار این شعب انجام می شود. با تایید دو سوم اعتبار نمایندگان، مجلس رسمیت می یابد و نمایندگان وارد دستورات دیگر می شوند. در جلسه دوم احتمالا تایید اعتبارنامه ها انجام می شود.

معاون اجرایی مجلس در مورد انجام تست کرونا نمایندگان منتخب گفت: برگزاری جلسه فردا با رعایت کامل پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود. در این مورد هماهنگی‌ها لازم انجام شده و نمایندگان منتخب در مکان‌های مشخص شده در تهران و شهرستان‌ها تست کرونا می‌دهند و ان شاءالله با تست منفی وارد مجلس می‌شوند.