دسته : ورزشی
شماره : 13254224174
تاریخ : 6 خرداد 1399
لیگ برتر در تسخیر کرونا؛ شرط کرونایی برای تعطیلی تمرینات تیم ها تاکنون تست کرونای چند تن از بازیکنان تیم های لیگ برتری مثبت اعلام شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرنگاران درباره تعیین تکلیف تیم هایی که تست کرونای برخی از اعضای آنها مثبت اعلام شده است عنوان کرد: پروتکل مشترکی را با وزارت ورزش برای برگزاری لیگ برتر تدوین کردیم که راهکار خوبی برای برگزاری مسابقات است. 

تیم ها نباید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

محسن فرهادی گفت: برگزاری رقابت های فوتبال فقط محدود به لیگ برتر . لیگ دسته یک خواهد بود و تمرین و مسابقه سایر لیگ ها منتفی است. ماساژ برای ورزشکار ممنوع بوده و نباید انجام شود، باید اصول بهداشتی را کاملا رعایت کرد و از حمل و نقل عمومی استفاده نشود. همچنین دوش گرفتن ورزشکار باید در منزل انجام شود ، برنامه رقابت ها 3 تا 4 هفته بعد از تمرینات و بدون حضور تماشاگران خواهد بود.  اگر یک مورد تست PCR ورزشکاران مثبت شد از حضور منع شده و اگر تست مثبت به 5 نفر در یک تیم رسید آن تیم اجاز تمرین نخواهد داشت.

آزمایشگاه های مورد تائید را به تیم ها معرفی می کنیم

همچنین سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در اینباره گفت:  تنها در جریان مسابقات اگر 5 نفر تست کرونای مثبت داشته باشند، آن تیم به طور کامل قرنطینه خواهد شد اما از مسابقات کنار گذاشته نمی شود. این تصمیم در مورد شرایط فعلی تمرینات فعلی صدق نمی کند چراکه هنوز تماسی بین بازیکنان برقرار نشده که بخواهیم در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

رضا سعیدی افزود: تصمیم بر این شد تا آزمایشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت برای انجام تست کرونا به تیم ها معرفی شود، درحال رایزنی هستیم تا برای انجام تست کرونا از آزمایشگاه ها تخفیف بگیریم.

لازم به ذکر است تاکنون تست کرونای چند تن از بازیکنان تیم های لیگ برتری مثبت اعلام شده است، تیم گل گهر ابتلای نفراتی از اعضای باشگاه را به کرونا تائید کرد. امروز هم تیم فولاد خوزستان از ابتلای 5 تن از بازیکنان خود به این بیماری خبر داد، در روزهای گذشته موارد مشکوک به کرونا در تیم های دیگر لیگ برتری مشاهده شده است.