دسته : فناوری
شماره : 13254224171
تاریخ : 6 خرداد 1399
چین کاوشگر خود را به مریخ می فرستد دولت چین میلیاردها دلار صرف برنامه فضایی خود کرده و تصمیم دارد در این زمینه با آمریکا رقابت کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از EFP، چین قصد دارد در ماه جولای ماموریتی به مریخ را شروع کند که در این ماموریت یک فضاپیمای رباتیک که از راه دور کنترل می شود روی سیاره فرود خواهد آمد. سازمان علوم و فناوری هوافضا چین (CACS) در بیانیه ای راجب این ماموریت نوشته است: این پروژه بزرگ طبق برنامه ریزی ما پیشرفت کرده و ما تصمیم داریم این ماموریت را در ماه جولای شروع کنیم.

این ماموریت چند ماه به طول می انجامد

ماموریت مذکور با نام Tianwen شناخته می شود و طی آن کاوشگری به فضا ارسال خواهد شد تا دور مریخ مدار بزند، در مرحله بعد یک کاوشگر مریخ نورد رباتیک روی سیاره فرود می آید تا سطح را تحلیل کند. این ماموریت چند ماه به طول می انجامد تا فاصله 55 میلیون کیلومتر بین زمین تا مریخ را طی کند، البته چین ماموریت مشابهی به ماه انجام داده و در ژانویه 2019 ماهنورد کوچک آن در نیمه تاریک سیاره فرود آمد.

چین قصد رقابت با آمریکا را دارد

گفتنی است ماموریت سفر به مریخ تنها یکی از پروژه های فضایی چین است، این کشور قصد دارد تا سال 2022 میلادی ایستگاه فضایی ساخته و همچنین فضانورد به ماه بفرستد. دولت چین میلیاردها دلار صرف برنامه فضایی خود کرده و تصمیم دارد در این زمینه با آمریکا رقابت کند.