دسته : سلامت
شماره : 13254224158
تاریخ : 5 خرداد 1399
واکسن کرونای آکسفورد کارایی لازم را ندارد استاد پیشرو این پروژه نیز هشدار داده است که آزمایش واکسن کروناویروس دانشگاه آکسفورد تنها ۵۰ درصد احتمال موفقیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، طی رقابت تنگاتنگی که برای ساخت واکسن کرونا بین کشورهای مختلف به‌وجود آمده است، چندی پیش محققان دانشگاه آکسفورد وعده دادند که تا پایان ماه سپتامبر برای کلیه مردم انگلستان واکسن می‌سازند و سپس آن‌را با قیمتی مناسب به سایر کشورهای در حال توسعه صادر خواهند کرد.

این خبر بارقه‌ای از امید در دل مردم سراسر دنیا به وجود آورد که اینک رو به خاموشی می‌رود. آدرین هیل مدیر موسسه جنر دانشگاه آکسفورد گفت: ما در اوایل سال جاری گفتیم احتمال توسعه یک واکسن موثر تا ماه سپتامبر  ۸۰ درصد است اما در حال حاضر شانس ما ۵۰ درصد است، حتی ممکن است هیچ نتیجه‌ای هم در بر نداشته باشد.

واکسن دانشگاه آکسفورد تنها ۵۰ درصد احتمال موفقیت دارد زیرا میزان انتقال ویروس در انگلیس رو به کاهش است و همین موضوع منجر شده تا دانشگاه آکسفورد خواستار آلوده شدن داوطلبان انسانی شود.

استاد پیشرو این پروژه نیز هشدار داده است که آزمایش واکسن کروناویروس دانشگاه آکسفورد تنها ۵۰ درصد احتمال موفقیت دارد.

این نگرانی توسط محققان امپریال کالج لندن نیز ابراز شده است  و این درحالیست که همین چند روز پیش، شرکت AstraZeneca اعلام کرد که توانایی ایجاد یک هزار میلیون دوز از واکسن نویدبخش دانشگاه انگلیس را دارد.

ممکن است دانشگاه مذکور در ماه ژوئیه در یک برنامه آزمایشی در مقیاس بزرگ با شرکت مدرنا برای تهیه واکسن ویروس کرونا همکاری کند.