دسته : بین الملل
شماره : 13254224150
تاریخ : 5 خرداد 1399
برگزاری جلسه دادگاه نتانیاهو به اتهام فساد محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سه پرونده اتهامی رشوه‌خواری، فریب و خیانت در امانت در شهر بیت‌المقدس به جریان افتاده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سه پرونده اتهامی رشوه‌خواری، فریب و خیانت در امانت در  شهر بیت‌المقدس به جریان افتاده است.

بنیامین نتانیاهو اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که در زمان تصدی این پست به پای میز محاکمه آورده شده است.

ساعتی پیش از آغاز محاکمه،بنیامین نتانیاهو اولین نشست دولت جدید ائتلافی خود را در کنار متحدش بنی گانتس،در اورشلیم برگزار کرد.او در نشست دولت بدون هیچ اشاره به محاکمه،از موفقیت عملکرد اسرائیل در مهار کرونا سخن گفت.

تیم وکلای نتانیاهو هفته گذشته از دادگاه خواسته بودند تا قرائت کیفرخواست توسط دادستانی در نشست نخست محاکمه بدون حضور وی انجام شود اما دادگاه این درخواست را رد کرد.

آغاز این محاکمه جنجالی پایان سال‌ها گمانه‌زنی در مورد عملکرد بنیامین نتانیاهو است که ابتدا از طریق رسانه‌ها اتهاماتی در زمینه سوءاستفاده از ارتباطات شخصی او و همسرش با افراد ثروتمند مطرح شد.

پلیس رژیم صهیونیستی حدود دو سال از  نتانیاهو بازجویی کرده و به دادستانی توصیه کرده بود که او را دادگاهی کند.

اعلام نظر نهایی آویخای مندلبلیت،دادستان،در خصوص ارائه کیفرخواست نیز مدتی طول کشیده بود.پس از ارائه کیفرخواست نیز نتانیاهو و حامیانش تلاش کرده بودند که محاکمه را تا زمانی که او در پست نخست‌وزیری باشد،به تعویق بیندازند اما این تلاش هم ناکام ماند.

ارزیابی شده که پس از نشست قرائت کیفرخواست، مرحله عملی دادگاه در ارائه مدارک و شواهد در خصوص اتهامات وارده، شش ماه دیگر آغاز شود.