دسته : سلامت
شماره : 13254224147
تاریخ : 4 خرداد 1399
کرونا از جسد فرد مبتلا منتقل می‌شود محققان انجمن ملی معاینه پزشکی بیانیه‌ای صادر کرد که احتمال انتقال ویروس از یک بیمار مرده مبتلا به کروناویروس را به یک فرد سالم بررسی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، در حال حاضر ویروس کرونا بحران بشریت در عصر حاضر است که به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. کووید 19 تاکنون جان بسیاری را در سراسر دنیا گرفته و میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده است.

اطلاعات پیرامون این ویروس به دلیل نوظهور بودنش، بسیار اندک است و هنوز محققان در برابر رفتار این ویروس ابراز تعجب می‌کنند. به‌همین دلیل راه‌های انتقال آن نیز در به‌طور کامل شناخته نشده است و در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

محققان انجمن ملی معاینه پزشکی بیانیه‌ای صادر کرد که احتمال انتقال ویروس از یک بیمار مرده مبتلا به کروناویروس را به یک فرد سالم بررسی کرده است.

بر اساس این بیانیه، محققان در ابتدا تصور می‌کردند که انتقال ویروس بعد از فوت بیمار، به میزان حداقلی است، اما از آنجا که کارشناسان معتقدند ویروس "SARS-CoV-2" یا همان کروناویروس جدید می‌تواند به مدت طولانی روی سطوح زندگی کند، هر چقدر خطر انتقال ویروس از جسد به فرد زنده کم باشد، نمی‌توان از آن گذشت.

نحوه جلوگیری از انتقال کووید-۱۹ از جسد

محققان تأکید می‌کنند که افراد اگر با فردی که بر اثر کروناویروس فوت کرده است، مواجه شدند، باید از تماس با بدن وی خودداری کنند.

محققان می‌گویند: اگرچه ما هنوز در حال شناخت بیشتر در مورد شیوع کووید-۱۹ هستیم، ممکن است این امکان وجود داشته باشد که با لمس بدن شخصی که در اثر ابتلا به کووید-۱۹ درگذشته، به این بیماری مبتلا شوید. همچنین پس از انجام اقدامات بهداشتی و آماده شدن جسد برای تشییع، احتمال ابتلا به ویروس از طریق لمس مانند نگه داشتن دست یا بغل کردن هنوز هم وجود دارد.

با این اطلاعات، افرادی که در سردخانه‌ها و غسال‌خانه‌ها کار می‌کنند، از جمله افرادی هستند که در معرض خطر بالایی از ابتلا به کووید-۱۹ هستند. به همین دلیل است که مراکز تشییع جنازه تصمیم به اجرای دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تری برای مقابله با این بیماری همه‌گیر گرفته‌اند.