دسته : سیاست
شماره : 13254224135
تاریخ : 3 خرداد 1399
مانع تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران می‌شویم معاون وزیر امور خارجه روسیه از تلاش مسکو برای عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،به نقل از آرتی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در گفت‌وگویی آنلاین گفت: نمیتوانم متصور شوم که پس از ۱۸ اوت ۲۰۲۰ تحریم‌های فروش سلاح‌های متعارف به ایران به هر طریقی ادامه یابد.

وی در ادامه اظهار کرد که مسکو تمام توان خود را برای عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران پس از ۱۸ اوت به کار خواهد بست.

چندی پیش نیویورک تایمز گزارش داده بود که ایالات متحده متحده تلاش خود را خواهد کرد تا شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های مرتبط با خرید و فروش سلاح‌های متعارف علیه ایران را تمدید کند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی برخلاف اظهارات گذشته خود، برگرفته از توطئه‌پردازان اندیشکده تروریستی و صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد آمریکا مشارکت‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ است و بر اساس بند ۱۱ آن می‌تواند خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شود.

روسیه، چین، برخی کشورهای اروپایی و ایران تاکید کرده‌اند این یک برداشت نادرست از قطعنامه است و آمریکا در هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صراحت اعلام کرد به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.