دسته : اجتماعی
شماره : 13254224124
تاریخ : 3 خرداد 1399
ترکیه و 18 کشور عربی، روز یکشنبه را عید فطر اعلام کردند هلال ماه شوال دیشب در چند کشور رویت نشد تا روز یکشنبه به عنوان عید فطر در این کشورها اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، ۱۸ کشور عربی فردا (یکشنبه) را به عنوان عید سعید فطر اعلام کردند.

بر اساس خبر منتشر شده در روزنامه فرامنطقه ای « القدس العربی » چاپ لندن، با توجه به این که هلال ماه شوال شب گذشته درکشورهای  سوریه، قطر، کویت، امارات، عربستان، بحرین، مصر، اردن، فلسطین، عراق، لبنان، یمن، لیبی، تونس ، الجزایر  جیبوتی و جزایر کومور رویت نشد، امروز سی ام ماه رمضان و فردا مصادف با اول ماه شوال و عید فطر در این کشور ها خواهد بود.

هم‌چنین در کشور ترکیه نیز دیروز ( جمعه ) هلال ماه شوال رویت نشد تا در این کشور هم روز یکشنبه عید فطر اعلام شود.

محمود المعراویی قاضی شرعی سوریه هم روز یکشنبه را عید فطر در این کشور اعلام کرد.

این در حالی است که دو کشور سومالی و موریتانی امروز (شنبه) را به عنوان عید فطر اعلام کرده و برخی از کشورهای عربی همچون عمان، سودان و مغرب به همراه شیعیان عراق و لبنان که امروز (شنبه) مصادف با بیست و نهم ماه مبارک رمضان در میان آنها است، امشب به رویت هلال ماه شوال اقدام کرده و در صورت مشاهده آن، فردا را عید فطر اعلام خواهند کرد.

 نماز عید فطر امسال در برخی از کشورهای عربی و اسلامی به دلیل شیوع ویروس کووید-19 برگزارنشده و یا در برخی دیگر از این کشورها با رعایت پروتکل های بهداشتی به گونه ای متفاوت با سال های پیش برگزار خواهد شد.