دسته : ورزشی
شماره : 13254224082
تاریخ : 1 خرداد 1399
مجوز فعالیت همه رشته های ورزشی در شهرهای با وضعیت سفید صادر شد حضور همه افراد مشکوک به کرونا در فضای باشگاه ها ممنوع می باشد

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در تشریح آخرین تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با از سرگیری یا تمدید تعطیلی رشته ها و اماکن ورزشی گفت: با توجه به ابلاغیه و مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پرشکی مقرر شد در تمامی شهرهای با وضعیت سفید، همه رشته های ورزشی از جمله استخرها و باشگاه ها بازگشایی شوند.
 
مهدی علی نژاد در پایان جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا در ورزش که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت: در شهرهای با وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا، فعالیت استخر های روباز، ورزش های انفرادی کم برخورد و با برخورد متوسط از جمله بدنسازی بازگشایی خواهند شد. اما استخرهای روباز و پوشیده در شهرهای قرمز و استخرهای سرپوشیده در شهرهای زرد کماکان تعطیل خواهند بود.
 
وی افزود: وضعیت همه شهرهای کشور زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد و در صورت تغییر وضعیت شهری از قرمز به زرد یا از زرد به سفید تصمیمات جدیدی در مورد اماکن ورزشی اتخاذ خواهد شد. میان وزارتخانه های ورزش و بهداشت همکاری خوبی شکل گرفته است و همین مسئله موجب درنظر گرفتن تعطیلی های به موقعی شد. درحال حاضر هم بازگشایی های به موقعی خواهیم داشت تا اقتصاد ورزش آسیب نبیند و سلامت مردم هم حفظ شد.
 
 
علی نژاد در پایان گفت: بازگشایی هایی که اعلام شد منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی موجود در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی است و باشگاه ها ملزم به رعایت آن هستند و باید نظارت دقیقی از سوی هیئت های پزشکی ورزشی استان ها صورت بگیرد تا مشکلی برای ورزشکاران ایجاد نشود. حضور همه افراد مشکوک به کرونا در فضای باشگاه ها ممنوع می باشد و تمامی کارکنان باشگاه ها باید قبل از بازگشایی تست بدهند.