دسته : اقتصاد
شماره : 13254224047
تاریخ : 30 ارديبهشت 1399
نقش مهم ساتبا در سال جهش تولید وزیر نیرو در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا): ساتبا باید محور اصلی و نمایان عرصه صنعت آب و برق باشد.

وزیر نیرو در آیین تودیع و معارفه رئیس ساتبا: ساتبا باید محور اصلی و نمایان عرصه صنعت آب و برق باشد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در شرایط و موقعیت حاضر وزارت نیرو، ساتبا با توجه به ماموریت‌های قانونی که دارد باید محور اصلی، نمایان و شایان عرصه صنعت آب و برق باشد.

به‌گزارش ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) با اشاره به نقش و جایگاه این سازمان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو اظهار داشت: اگر به درستی عمل و فکر و پیش از آن افراد مناسبی را برای تفکر صحیح دور هم جمع کنیم، می‌بینیم که توجه اساسی به موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور ما یکی از درست‌ترین کارهاست.

وی افزود: بهره‌وری انرژی برق هم همین طور است و این به معنای کم اهمیت بودن نیروگاه‌های حرارتی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، سدسازی‌ها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی ما نیست، ولی به این معناست که آنچه این مجموعه‌ها را در مسیر صحیح و بهینه خود قرار می‌دهد طرز تفکری است که ساتبا بر اساس آن تأسیس شده است.

اردکانیان گفت: اگر ساتبا در محدوده سازمانی خود باقی نماند و تفکر اولویت دادن به انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری صحیح توسعه و نشر پیدا کند، دیگر بخش‌های وزارت نیرو هم از آن بهره مند خواهند بود.

وی خطاب به رئیس پیشین ساتبا و مؤسس این سازمان اظهار داشت: جدای از فراز و فرودهای هر کاری، مدیر مؤسس بودن توفیق کمی نیست و برای او ویژگی افزون‌تری وجود دارد و نقش و جایگاه فرد مؤسس، منحصر به فرد است.

اردکانیان اضافه کرد: اگر تأسیس به درستی صورت گرفته باشد دوره‌های بعد از آن باید دوره‌های شکوفاتری باشد. برای مدیران مؤسس، دوران بعد از خودشان دوران مهمی است.