دسته : اقتصاد
شماره : 13254224044
تاریخ : 30 ارديبهشت 1399
سلطان خودرو و همسرش به اعدام محکوم شدند + بیوگرافی اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو به اعدام محکوم شدند البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:

در مبارزه با مفاسد اقتصادی به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم و تا فساد باشد مبارزه ما ادامه دارد.در یک پرونده که بیش از ۵۰ متهم داشت کیفرخواست برای ۴۳ نفر صادر شد و در دادگاه ۳۴ نفر از اخلال کنندگان محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو به اعدام محکوم شدند البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.

زوج کلاهبردار نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی قصه ما، متهم ردیف اول و دوم پرونده اختلاس و کلاهبرداری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ است. سابقه آشنایی و همکاری این دو جوان که این روزها متهم به خرید و فروش صوری خودرو و اخلال در نظام ارزی و تولیدی کشور هستند، به فعالیت های شرکت هرمی پالینور در دهه هشتاد شمسی برمیگردد.

شرکتی که مثل گلدکوئست و گلدماین و یونیک فاینانس از هزاران تن از هموطنان به ادعای سرمایه گذاری در بورس و فلزات، کلاهبرداری کرد و شماری از لیدرهای آن از کشور فرار کردند و شماری نیز دستگیر شدند. اما طبق اعلام نماینده دادستان، نجوا لاشیدایی میلیاردها تومان با عضویت و فعالیت در این شبکه در دهه هشتاد شمسی، بدست آورد و به فهرست بانوان میلیاررد زیر ۴۰ سال ایران اضافه  شد. حساب بانکی نجوا لاشیدایی در بانک صادرات از سال ۸۶ تا ۸۸ گردش مالی ۱۳ میلیارد تومانی داشته است و تعدادی از اعضای شرکت پالینور با وی همکاری می‌کردند.

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، حتی افراد خانواده خود را نیز وارد بازی کثیفشان کردند و از خواهر و برادر و مادر نیز استفاده کردند. آن ها از افراد مختلف، با پرداخت پول، وکالت نامه می گرفتند تا با حساب بانکی آن ها کار کرده و جابجایی پول را در شرکت های خود از طریق این حساب های بانکی اجاره ای انجام دهند که مصداق پولشویی بود.

همکاری نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی با ۲۴ نفر سبب شده تا پرونده تخلفات در شرکت خودروسازی سایپا در سال ۹۶ و ۹۷ که موجب گرانی و کمبود خودرو شد، ۲۶ متهم داشته باشد.

نجوا لاشیدایی و همسرش با کمک مادرانشان که آن ها را عضو علی البدل و بازرس شرکت هایی چون هرمس فارمد و هرمس ویونا کرده بودند، سفارش صوری و غیر واقعی خودرو انجام داده و معامله ارزی در سطح کلان را با تبانی با معاونان ارزی بانک های خصوصی و یکی از مسئولان بانک مرکزی، صورت دادند که موجب کیفرخواستی در حوزه اخلال در نظام ارزی کشور شده است.