دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254224029
تاریخ : 29 ارديبهشت 1399
فاطمه معتمد آریا جایزه «منشور طلایی کوروش» را به موزه سینما اهدا کرد فاطمه معتمد آریا به مناسبت روز جهانی موزه (29 اردیبهشت) جایزه منشور طلایی کوروش را که به موزه سینمای ایران اهدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران، فاطمه معتمد آریا به مناسبت روز جهانی موزه (29 اردیبهشت) جایزه منشور طلایی کوروش را که به موزه سینمای ایران اهدا کرد. این منشور قرار است در قسمتی از موزه که به معتمد آریا اختصاص یافته است، نگهداری شود.

او این جایزه را به پاس چهار دهه فعالیت مستمر و تاثیر گذار در سینما از جشنواره فیلم های ایرانی در زوریخ سوئیس دریافت کرده بود.

معتمد آریا با تبریک روز جهانی موزه درباره دلایل این تصمیمش گفت: جایزه منشور طلایی کورش کبیر را به موزه سینمای ایران اهدا می کنم چرا که می‌دانم در کنار مجموعه‌ای بسیار با ارزش از تاریخ سینمای ایران بخوبی حفظ و نگهداری می‌شود و در دسترس علاقمندان به سینمای ایران قرار می‌گیرد.

فاطمه سیمین معتمدآریا (زاده ۷ آبان ۱۳۴۰، تهران ) بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌است.

در بخش مربوط به فاطمه معتمدآریا در موزه سینما گنجینه ای ارزشمند از آثار و جوایزی همچون جایزه آمریکا ( America's)  از جشنواره بین المللی فیلم مونترال برای فیلم «اینجا بدون من»، جایزه هنری لانگ لوا (Langloa) به خاطر تلاش در راستای ارتقا حرفه سینما و حفظ ارزش های فرهنگی حرفه بازیگری و تعهد و حفظ حرمت روح سینما، جایزه بنیاد آیلکس (ILEX) برای برتری در سینمای ایران، چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر و جوایز بسیار دیگر از جشنواره های داخلی و خارجی قرار گرفته است.