دسته : بین الملل
شماره : 13254224024
تاریخ : 29 ارديبهشت 1399
کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از ۱۸ ماه بن‌بست بی‌سابقه سیاسی و پس از برگزاری سه انتخابات پارلمانی در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود که در دولت جدید همچنان نخست‌وزیر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،پس از ۱۸ ماه بن‌بست بی‌سابقه سیاسی و پس از برگزاری سه انتخابات پارلمانی در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود که در دولت جدید همچنان نخست‌وزیر است.

بر اساس ائتلاف دولت جدید، بنیامین نتانیاهو ۱۸ ماه اول، نخست‌وزیر است و یک سال و نیم بعدی نخست‌وزیری به بنی گانتس، رهبر حزب آبی- سفید واگذار خواهد شد.

اگر عمر دولت از سه سال طولانی‌تر شود، نخست‌وزیری در بقیه دوره نیز بین آن‌دو به‌طور برابر تقسیم خواهد شد. اما نه تنها این احتمال ضعیف است بلکه نتانیاهو این امتیاز را گرفته که در یکسال و نیم اول، هر زمان که مایل بود، پایان کار دولت را اعلام کند.

رسیدگی به بحران اقتصادی ایجاد شده به خاطر وضعیت ویروس کرونا، الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به خاک اسرائیل،مبارزه با دیوان بین‌المللی لاهه برای تحقیق از اسرائیل در زمینه جنایت جنگی علیه فلسطینیان و ادامه رویارویی با ایران، چهار موضوع اصلی در دستور کار دولت جدید اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی معرفی دولت وحدت ملی به مجلس گفت، در بحران کرونا نیز تلاش ایران برای ضربه زدن به اسرائیل متوقف نشد و دولت او، با تهدیدهای ایران، از جمله برای تثبیت نفوذ در سوریه، مبارزه خواهد کرد.