دسته : سلامت
شماره : 13254224021
تاریخ : 29 ارديبهشت 1399
30 میلیون انگلیسی تا پایان سپتامبر مقابل کرونا واکسینه می‌شوند انگلیس قصد دارد در صورت موفقیت‌آمیز بودن تمامی مراحل آزمایش بالینی، تا ماه سپتامبر سال جاری، برای ۳۰ میلیون انگلیسی واکسن کووید-۱۹ تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، "آلوک شارما" وزیر کسب‌وکار انگلیس به تازگی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور تا ماه سپتامبر سال جاری واکسن کووید-۱۹ را آماده خواهد کرد.

او با بیان این مطلب که برای غلبه بر این بیماری باید یک واکسن ایمن تولید کرد، گفت: دانشگاه آکسفورد در یافتن دارویی موثر برای بیماری کووید-۱۹ به خوبی در حال پیشرفت است و دولت انگلستان تا کنون بیش از 250 میلیون پوند برای توسعه این واکسن هزینه کرده است.

 شارما ضمن اظهار این خبر که تمامی مراحل بالینی واکسن کرونا ساخت دانشگاه آکسفورد به خوبی در حال پیشروی است. افزود: ماه گذشته من انتخاب یک کارگروه جدید برای تولید واکسن کووید-۱۹ را به همگان اعلام کردم و حال مفتخرم که بگویم دانشمندان ما با سرعت در حال تولید واکسنی هستند که کروناویروس را شکست خواهد داد.

او در ادامه صحبت‌های خود به کار تحقیقاتی محققان کالج سلطنتی لندن هم اشاره کرد و افزود: محققان این دانشگاه هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و قرار است واکسن ساخت آن‌ها در اواسط ماه ژوئن سال جاری به مرحله آزمایش بالینی برسد.

"شارما" ادامه داد: این بودجه جدید به تولید انبوه واکسن دانشگاه آکسفورد کمک خواهد کرد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی، مردم انگلیس به زودی در برابر کروناویروس واکسینه خواهند شد. شرکت داروسازی " آسترازنکا" (AstraZeneca) با دانشگاه آکسفورد همکاری خواهد کرد تا ۳۰ میلیون دوز از واکسن کووید-۱۹ این دانشگاه را تا سپتامبر سال جاری به تولید برساند.

البته توافق آکسفورد و این شرکت تولید مجموعا ۱۰۰ میلیون دوز است.

بنا به اعلام این وزیر دولت انگلیس، برای نخستین بار خود انگلیس به این واکسن دسترسی پیدا خواهد کرد، ولی قرار است واکسن با هزینه‌ای پایین، در اختیار کشورهای در حال توسعه هم قرار گیرد.