دسته : سلامت
شماره : 13254223968
تاریخ : 26 ارديبهشت 1399
واکسن کرونا آلمان آزمایشات اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشت شرکت آلمانی کیوروک اعلام کرد که آزمایش واکسن کروناویروس این شرکت روی حیوانات موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پس از همه‌گیری ویروی کرونای جدید، محققان در سراسر جهان، در جهت کنترل و مهار این پاندمی اقدام به تحقیقات گسترده برای یافتن دارویی جهت درمان افراد مبتلا یا پیشگیری از ابتلا به این ویروس، کردند.
بسیاری از این داروها یا واکسن‌ها در مرحله آزمایش‌های بالینی هستند و تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها به مجوز تولید انبوه، دست نیافته است.
در همین راستا، شرکت آلمانی "کیوروک"( CureVac) اعلام کرد که آزمایش واکسن کروناویروس این شرکت روی حیوانات موفقیت‌آمیز بوده است.
شرکت زیست فناوری"کیوروک"( CureVac) آلمان اعلام کرد: آزمایش واکسن کرونا این شرکت که در دوز کمی به حیوانات تزریق شد، واکنش سیستم ایمنی بدن این حیوانات را به همراه داشته است.
شرکت "کیوروک" اعلام کرد که این اطلاعات انتظارات این شرکت را برآورده کرده است چراکه انتظار شرکت کیوروک این بود که واکسن ساخت آن‌ها باعث ایجاد پاسخ ایمونولوژیک قوی برای خنثی کردن عامل بیماری "کووید-۱۹ "یعنی ویروس " SARS-CoV-۲ "شود.
"دیتمار هوپ"( Dietmar Hopp) از بنیانگذاران این شرکت گفته که قصد دارند اولین آزمایشات بالینی روی داوطلبان سالم را در ماه ژوئن آغاز کنند.