دسته : ورزشی
شماره : 13254223959
تاریخ : 25 ارديبهشت 1399
اتحادیه جهانی کشتی 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران را معرفی کرد جایگاه پنجم این رده بندی به حسن یزدانی ملی پوش کنونی تیم ملی کشتی آزاد ایران اختصاص دارد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی در اقدامی اسامی 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران را اعلام کرد که در این میان نام 4 آزادکار و 1 فرنگی کار دیده می شود. براساس انتخاب اتحادیه جهانی کشتی، جهان پهلوان غلامرضا تختی، حمید سوریان، عبدالله موحد، رسول خادم و حسن یزدانی به ترتیب در رده های اول تا پنجم بهترین کشتی گیران تاریخ ایران قرار گرفتند.

1: جهان پهلوان غلامرضا تختی


مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی با داشتن یک طلا و 2 دونقره المپیک، 2 طلا و 2 نقره جهان و یک طلای بازی های آسیایی در رده نخست قرار داشته و عنوان بهترین کشتی گیر تاریخ ایران را به خود اختصاص داده است.

2:حمید سوریان


تنها فرنگی کار این لیست ، حمید سوریان با کسب یک طلای المپیک، 6 طلای جهان و 2 طلای آسیایی در رده دوم برترین کشتی گیران ایران قرار گرفته است.

3:عبدالله موحد


آزادکار سال های دور تیم ملی کشتی ایران، عبدالله موحد با یک طلای المپیک، 5 طلای جهان و 2 طلای بازی های آسیایی رده سوم را به خود اختصاص داده است.

4:رسول خادم


در رده چهارم برترین کشتی گیران تاریخ ایران، رسول خادم با یک طلای المپیک، 2 طلا و یک نقره جهان، یک نقزه و یک طلای بازی های آسیایی و 5 طلای آسیا قرار دارد.

5:حسن یزدانی


اما جایگاه پنجم این رده بندی به حسن یزدانی ملی پوش کنونی تیم ملی کشتی آزاد ایران اختصاص دارد، یزدانی با یک طلای المپیک، 2 طلا یک نقره و یک برنز جهان، یک طلای بازی های آسیایی و یک طلای قهرمانی آسیا از نظر اتحادیه جهانی کشتی پنجمین کشتی گیر برتر تاریخ ایران محسوب می شود.