دسته : سیاست
شماره : 13254223940
تاریخ : 24 ارديبهشت 1399
تصویب قانون ممنوعیت رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی در مجلس نمایندگان مجلس پس از تصویب دو فوریت این طرح در صحن مجلس شورای اسلامی شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی 14 ماده ای را به تصویب رساندند که طبق آن برگزاری هرگونه رقابت ورزشی اعم از رسمی یا ندارکاتی میان ورزشکاران و تیم های ورزشی ایران با حریفان اسرائیلی ممنوع خواهد بود. هر یک از فدراسیون ها موظف هستند با استفاده از ظرفیت های داخلی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین المللی، اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه مجازات و محرومیت های احتمالی ورزش اتخاذ کنند.


محمدعلی پورمختار در خصوص طرح دو فوریتی "مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی" اظهار داشت:


"40 تن از نمایندگان مجلس طرحی را تدوین کردند که صورت تصویب نهایی هر نوع مسابقات ورزشی اعم از رسمی و تدارکاتی با ورزشکاران اسرائیلی ممنوع خواهد شد.
 


دستورالعمل این ماده توسط وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویت هیئت وزیران می رسد. نمایندگان مجلس پس از تصویب دو فوریت این طرح در صحن مجلس شورای اسلامی شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از کمیسیون امنیت ملی خواست هرچه سریعتر این طرح را بررسی کند تا ابتدای هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد.