دسته : بین الملل
شماره : 13254223939
تاریخ : 24 ارديبهشت 1399
سفیر ایران در روسیه از پاسخ شدید ایران خبرداد سفیر ایران در روسیه گفت: ایران هرگونه مداخله نظامی را با شدت تمام پاسخ خواهد داد.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از CNN Turk، سفیر ایران در روسیه در خصوص وتوی پیش نویس قطع‌نامه ای که سبب محدود شدن اختیارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص برخورد نظامی با ایران میشد توسط دونالد ترامپ، گفت: مداخله نظامی ترامپ بر علیه ایران را به شدت پاسخ خواهیم داد.

پیش نویس قطعنامه ای که در صورت تصویب، اختیارات دونالد ترامپ در برخورد نظامی با ایران را محدود می‌کرد و توسط هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مورد تایید بود، در هفتم ماه مه توسط رئیس جمهور آمریکا وتو شد.

کاظم جلالی در این خصوص به رسانه های روسیه گفت:  به احتمال قوی ترامپ با وتوی این قطعنامه، دو هدف را دنبال می‌کند.  هدف اول وی استفاده از اختلاف موجود بین احزاب و تضمین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که نزدیک است، می تواند باشد و هدف بعدی وی این است که احتمالا آمریکا در حال تدارک مقدمات حمله نظامی به ایران است.

وی افزود: امیدوارم که چنین اتفاقی نیفتد زیرا ایران هرگونه مداخله نظامی را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد.

دلایل ترامپ برای وتوی قطع‌نامه

دونالد ترامپ در خصوص دلیل وتو کردن پیش نویس قطع‌نامه ای که اختیارات او در قبال حمله نظامی به ایران را محدود می‌کرد، گفت: این قطع‌نامه قدرت من را در حفاظت از کشورم و متحدانش، محدود کرده و در صورت لزوم مانع از تصمیم‌گیری سریع می‌شد.