دسته : فناوری
شماره : 13254223919
تاریخ : 24 ارديبهشت 1399
اتصال این لامپ به پورت USB یا پریز برق هم ممکن می باشد


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از نیو اطلس، یک شرکت تجاری به تازگی نوعی لامپ به نام "ست لایتس" تولید کرده که با استفاده از نیروی دست، انرژی خورشیدی یا با جریان متعارف برق قابل شارژ و روشن کردن می باشند. از این لامپ ها می توان برای روشنایی در روستاهای دورافتاده و رفع نیاز مسافرانی که در مناطق دور دست هستند استفاده کرد.

 


مقدار روشنایی که از این لامپ ها به دست می آید در مجموع مطلوب است، شرکت سازنده عرضه اولین نمونه های آن را از سال 2012 آغاز کرده است. استفاده از این لامپ ها نیاز به استفاده از صفحات گران قیمت انرژی خورشیدی و نیز باتری های لیتیومی را برطرف می کنند. در داخل این لامپ ها از باتری هایی 3200 میلی آمپری برای ذخیره کردن انرژی به دست آمده از نور خورشید یا حرکت مکانیکی وجود دارد، این نوع باتری ها در مدت 30 دقیقه به طور کامل شارژ می شوند.

 


جهت روشن نگه داشتن این لامپ ها از طریق تولید انرژی مکانیکی، باید تسمه آویزان به آن به صورت مداوم با دست حرکت داده شود. اگر به مدت دو دقیقه تسمه لامپ  بالا و پائین شود، انرژی لازم برای تولید 20 لومنز روشنایی بوسیله لامپ برای یک ساعت و نیم تامین می شود. اتصال این لامپ به پورت USB یا پریز برق هم ممکن می باشد، قیمت این لامپ با لوازم جانبی 109 دلار است.