دسته : اجتماعی
شماره : 13254223913
تاریخ : 23 ارديبهشت 1399
بازگشایی مدارس با الزامی نبودن حضور دانش آموزان به گفته وزیر آموزش و پرورش، کلیه مدارس کشور بجز پیش دبستانی و استثنایی از 27 اردیبهشت ماه باز گشایی خواهد شد ولی حضور دانش آموزان الزامی نیست.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس و حضور تمامی کارکنان و کادر آموزشی در تاریخ 27 اردیبهشت ماه خبرداد.

محسن حاج میرزایی گفت: حضور دانش‌آموزانی که ابهامات و اشکالاتی در خصوص دروس خود دارند، در مدارس از هفته آینده با ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌های اجتماعی مجاز است البته دانش آموزان پیش دبستانی و استثنایی به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا اجازه حضور در مدارس را ندارند.

وی افزود: دانش آموزانی که سوال و یا مشکلی با آموزش مجازی و یا تلویزیونی ندارند، الزامی به حضور در مدرسه‌ ندارند،‌ ولی حضور معلمان در مدارس اجباری بوده و شورای آموزشی مدرسه میتواند متناسب با حضور دانش آموزان درخصوص تشکیل جلسات و ادامه آن تصمیم‌گیری کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حدود ۷۰ درصد از کتاب های درسی تا پیش از هفته اول اسفندماه سال ۹۸ که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد، آموزش داده شده بود و ۳۰ درصد باقیمانده نیز به صورت مجازی آموزش داده شد تا سال تحصیلی به اتمام برسد.

حاج میرزایی با تاکید بر اینکه تلویزیون به عنوان یکی از ابزارهای مهم به کمک آموزش دانش آموزان آمد، اظهار داشت: آموزش دروس باقی‌مانده به دانش آموزان را از طریق تلویزیون انجام دادیم هم‌چنین به بیش از ۱۲ میلیون نفر از دانش آموزان از طریق شبکه دانش آموزی شادآموزش داده شد . البته در مناطقی که دسترسی به اینترنت و یا آموزش از راه دور فراهم نبود، از بسته‌های آموزشی و روش‌های مکتوب استفاده کردیم و درحال پیگیری هستیم که اینترنت شبکه آموزشی شاد نیز رایگان شود.

وی به برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه اشاره کرد وگفت: امتحانات دانش آموزان پایه نهم به علت انتخاب رشته به صورت حضوری برگزار خواهد شد، ولی درباره مجازی و غیرحضوری بودن امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

حاج میرزایی افزود: مدیران مدارس ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند که به همه مدارس ابلاغ شده و رعایت آن‌ها الزامی است البته نظرسنجی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد، بیش از ۸۲ درصد جامعه ایران و خانواده‌ها با دستورالعمل‌های بهداشتی آشنا هستند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای بازگشایی آموزشگاه‌های کنکور و زبان هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، ‌اظهار داشت: دانش آموزان و خانواده‌ها برای استفاده مجدد از سرویس مدارس باید با مدیران مدارس هماهنگ کنند.