دسته : فناوری
شماره : 13254223898
تاریخ : 23 ارديبهشت 1399
اپل بخشی از تولیدات خود را از چین به هند منتقل می کند اپل در سال های گذشته برای ورود به بازر آسیای جنوبی به ویژه هندوستان علاقه نشان داده بود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از دیجیاتو، احتمالا کمپانی اپل اقدام به افزایش فعالیت خود در هندوستان کند چراکه برخی از مقامات بلندپایه این کمپانی چندین جلسه را با مقامات دولتی تشکیل دادند که نتیجه ان می تواند انتقال بخشی از خطوط تولید این کمپانی از چین به هند باشد. طی ماه های اخیر اپل در تلاش بوده تا وابستگی خود را به چین کاهش دهد و برخی از محصولات خود را در کشورهایی نظیر ویتنام و هند به تولید برساند.


حال گزارشی جدید از این موضوع خبر می دهد که اپل به دنبال انتقال یک پنجم از ظرفیت تولید خود از چین به هند می باشد، این اقدام درآمد اپل را در طی 5 سال آینده به میزان 5 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

 


پیامد های انتقال خط تولید از چین به هندوستان بسیار زیاد خواهد بود، کشور هند در آینده به یکی از صادرکنندگان آیفون تبدیل خواهد شد و درصورت صحت گزارش های اخیر اپل به بزرگترین صادرکننده در هند تبدیل می شود. یکی از مقامات دولتی در همین زمینه اعلام داشت:


"انتظار ما این است که گوشی های هوشمند اپل به ارزش 40 میلیارد دلار که اکثر آن ها توسط شرکت های ویسترون و فاکسکان صادر می شود از طرح تشویق مرتبط با تولید بهره‌مند شوند."


اپل تاکنون بیانیه رسمی درمورد این گزارش منتشر نکرده، هرچند منابع نزدیک به این شرکت اعلام کردند که در طرح جاه طلبانه PLI دولت چندین مشکل وجود داشته است. این طرح تشویقی که توسط دولت درنظر گرفته شده به دنبال جذب شرکت های خارجی برای تولید تلفن همراه در هندوستان می باشد که باعث افزایش صادرات این کشور خواهد شد.

 

 


اپل در سال های گذشته برای ورود به بازر آسیای جنوبی به ویژه هندوستان علاقه نشان داده بود، درحالی که ارزش گوشی هایی که این برند در هندوستان به فروش می رساند برابر با 1.5 میلیارد دلار می باشد، تنها یک سوم آن ها توسط تولیدکنندگان محلی ساخته می شوند. اگر تولید آیفون در هند افزایش پیدا کند، قیمت ان به مرور کاهش یافته و فروش افزایش خواهد یافت.