دسته : ورزشی
شماره : 13254223892
تاریخ : 22 ارديبهشت 1399
روایت ملی پوش شطرنج از تحصن مقابل فدراسیون تا گرفتن انگشتر سردار سلیمانی! آن زمان سردار سلیمانی انگشتر خود را به من هدیه داد، یاد و خاطره ایشان همواره زنده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، آرین غلامی عضو تیم ملی شطرنج درباره رفتن علیرضا فیروزجا از ایران گفت: با رفتن او تیم ملی مقداری ضعیف شده اما امیدوارم هرجای دنیا که هست موفق باشد. سعی می کنم با روند خوب و موفقیت آمیز جای خالی فیروجا را پر کنم، باید دست در دست هم بدهیم تا روزی تیم ملی ایران را به مقام قهرمانی جهان برسانیم.

غلامی درمورد تحص خود مقابل فدراسیون شطرنج به دلیل خط خوردن از تیم ملی در سال 94 اظهار داشت: در آن زمان "مهرداد پهلوان زاد" هنوز به ریاست فدراسیون نرسیده بود، من نائب قهرمان مسابقات کشوری شده بودم اما به تشخیص کمیته فنی از تیم ملی خط خوردم. تنها کاری که می توانستم انجام بدهم تحصن بود تا اینگونه اعتراض خود را نشان بدهم.

گفتنی است در آن زمان آرین غلامی 14 ساله بعد از علیرضا فیروزجا به مقام دوم رقابت های کشوری رسیده بود اما کمیته فنی به دلیل سن کم نام او را از اعزام به رقابت های آسیایی خط زد. این درحالی بود که فیروزجا با 13 سال سن در لیست تیم ملی قرار گرفته بود، غلامی به همراه والدین خود از مازندران به تهران آمد و با چیدن مدال ها و جام های قهرمانی خود مقابل فدراسیون شطرنج اعتراض خود را به این تصمیم نشان داد.

ملی پوش تیم ملی شطرنج افزود: با رفتن پهلوان زاده فدراسیون شطرنج وضعیت نامعلومی داد و خواسته ام از وزارت ورزش این است تا وضعیت فدراسیون را مشخص کند و از این بلاتکلیفی خارج شویم.

غلامی درباره دیدار با سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" گفت: در رقابت های ریلتون سوئد مقابل حریفی از رژیم اشغالگر قدس بازی نکرده و انصراف دادم. به همین خاطر مورد لطف حاج قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری قرار گرفتم، آن زمان سردار سلیمانی انگشتر خود را به من هدیه داد، یاد و خاطره ایشان همواره زنده است.