دسته : دفاعی
شماره : 13254223888
تاریخ : 22 ارديبهشت 1399
شناور کنارک غرق نشده است یک مقام مطلع نظامی: برخی اخبار منتشر شده در خصوص انهدام کامل شناور کنارک و غرق شدن ان صحت ندارد.

یک مقام مطلع نظامی:  برخی اخبار منتشر شده در خصوص انهدام کامل شناور کنارک و غرق شدن ان صحت ندارد.

 
 

شناور کنارک یکی از شناورهای سبک نیروی دریایی ارتش، یکشنبه بعد از ظهر در محدوده آبهای بندر جاسک مورد هدف واقع شد و آسیب دید. 

یک مقام مطلع نظامی:  برخی اخبار منتشر شده در خصوص انهدام کامل شناور کنارک و غرق شدن ان صحت نداشته و شناور اسیب دیده بوسیله یدک کش به ساحل منتقل شده است

پیگیریهای خبرنگار نور نیوز حاکیست تا ساعتی دیگر اطلاعیه بعدی به منظور ارایه جزئیات دقیق تر از حادثه به وقوع پیوسته برای شناور کنارک نداجا،منتشر می شود.

ناوچه کنارک با شماره بدنه ۱۴۰۳ از جمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد.

این ناوچه با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد.۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

شناور کنارک دیروز بعد از ظهر ودرجریان یک تمرین نظامی مورد اصابت یک موشک قرار گرفت.گفته می‌شود درجریان این حادثه کنارک پس از انتقال هدف تمرینی به مقصد، بدلیل عدم برخورداری ازفاصله مناسب از هدف، مورد اصابت قرار گرفته است. میزان خسارات وارده به این شناور درحال بررسی است.