دسته : فناوری
شماره : 13254223881
تاریخ : 22 ارديبهشت 1399
تائید ساخت تست آنتی ژن کرونا؛ تنها 15 دقیقه برای اعلام نتیجه آنتی ژن به ترکیباتی گفته می شود که با ورود به بدن باعث واکنش سیستم ایمنی می شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای نخستین بار مجوز استفاده اضطراری از تست آنتی ژن ویروس کرونا را برای "Quidel corp" صادر نمود. هرچند تست آنتی ژن با سرعت بالایی به شناسایی ویروس می پردازد اما دقت ان در مقایسه با دیگر آزمایش های برای شناسایی ویروس پائین است. تست های انتی ژن ویروس کرونا مشابه تست سریع آنفولانزا می باشند و فقط به 15 دقیقه زمان در آزمایشگاه یا مطب پزشک نیاز دارند.


هم اکنون برای شناسایی کووید 19 معمولا از تست های PCR استفاده می شود که توالی ژنتیکی این ویروس را در نمونه های جمع آوری شده از گلو یا بینی بیمار جستجو می کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه خود به اهمیت بالای این تست ها برای مبارزه با کرونا اشاره کرده و اعلام داشت که می توان روزنانه میلیون ها نفر را بوسیله ان مورد آزمایش قرار داد. این سازمان همچنین به دنبال اعطای مجوز برای تست های آنتی ژن بیشتری در آینده نزدیک می باشد.

 


روش عملکرد تست های آنتی زن با PCR تفاوت دارد و این تست به دنبال مولکول های روی سطح ویروس است و اگرچه در مقایسه با روش های دیگر زودتر به نتیجه می رسد ولی دقت کمتری دارد. اگر این آزمایش اعلام کند که نتیجه تست مثبت است به احتمال زیاد درست است اما جواب تعداد بالایی از تست ها به اشتباه منفی اعلام شده است. به گفته سازمان غذا و دارو آمریکا، تست های منفی باید توسط PCR تائید شوند.


مدیرعامل Quidel اعلام کرد که این شرکت درحال افزایش ظرفیت تولید برای تست آنتی ژن می باشد و آن را به زودی وارد بازار خواهد کرد. درحال حاضر محصولات این سرکت در اختیار مشتریان قرار می گیرد اما هدف آنها تولید هفتگی 1 میلیون تست است.

 


باید توجه داشت که آنتی ژن با آنتی بادی تفاوت دارد، آنتی ژن به ترکیباتی گفته می شود که با ورود به بدن باعث واکنش سیستم ایمنی می شود. اما انتی بادی نوعی پروتئین است که برای پاسخ به آنتی ژن تولید می گردد.