دسته : ورزشی
شماره : 13254223874
تاریخ : 21 ارديبهشت 1399
تبعیض بین باشگاه های آمریکایی؛ فوتبال آمریکا رو به نابودی می رود برخی باشگاه ها بیش از بیمارستان های خالی از امکانات از بخش فرمانداری امکاناتی نظیر دستکش و ماسک دریافت کرده اند درحالی که نیاز جدی به آن نداشته اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مالک باشگاه سیاتل ساندرز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: زمانی که دولت آمریکا در بخش های مهم بهداشتی به زانو درآمده ما در مورد فوتبال چه می توانیم بگوییم؟. در آلمان بوندسلیگا آغاز خواهد شد و قرار است هر دو روز یکبار از بازیکنان تست کرونا گرفته شود، اما ما در آمریکا نگران کمبود کیت های تست کرونا هستیم. حتی برای پرداخت دستمزد نیورهای خدماتی برای ضدعفونی کردن استادیوم ها و محیط های ورزشی هم دچار مشکل هستیم.

ضرر چند صد میلیون دلاری فوتبال آمریکا

آدرین هانوئر معتقد است که ضرر نجومی وارد شده به صنعت فوتبال در آمریکا چیزی بالاتر از صدها میلیارد دلار است، هرچند فوتبال آمریکا از جهاتی در اوضاع بهتری قرار دارد. به عنوان مثال برنامه سالیانه فوتبال آمریکا در زمان شیوع کرونا دوران تعطیلی خود را تجربه می کرد، از این رو با مشکلاتی که در فوتبال اروپا رخ داد دست و پنجه نرم نکرد اما درحال حاضر که در آستانه آغاز رقابت ها قرار دارند نمی دانند با این کلاف سردرگم چه باید کرد.

در سال های اخیر لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا پوست اندازی کرده و حتی از بیسبال و شاید بتوان گفت از بسکتبال که ورزش اول این کشور به شمار می رود بودجه بیشتری به خود اختصاص می دهد. مشکل بزرگ مقامات فوتبال در آمریکا عدم شفافیت آنها در پاسخگویی به اذهان عمومی است، اکثر باشگاه های بزرگ فوتبال که به اصطلاح مدیرعامل دارند درواقع تحت مالکیت فردی هستند و او اقوام خود را به عنوان کارکنان باشگاه استخدام می کند. بیشتر این مالکان ثروتمند با فرمانداران در ایالت های مختلف رابطه فامیلی داشته و هواداران فوتبال در آمریکا چندان خود را در سرنوشت تیمشان سهیم نمی دانند.

تبعیض در بین باشگاه های آمریکایی وجود دارد

در چنین شرایطی نیز شاهد برخی بی عدالتی ها و تبعیض در میان باشگاه ها هستیم به این صورت که برخی باشگاه ها بیش از بیمارستان های خالی از امکانات از بخش فرمانداری امکاناتی نظیر دستکش و ماسک دریافت کرده اند درحالی که نیاز جدی به آن نداشته اند. بازیکنان یک باشگاه تاکنون دوبار تست کرونا داده اند درحالی که بازیکنان باشگاه دیگر حتی یکبار هم فرصت تست کرونا را نداشتند.