دسته : بین الملل
شماره : 13254223868
تاریخ : 21 ارديبهشت 1399
عراق صحنه تصفیه حساب‌ها و تعدی به کشورهای همسایه یا دوست نخواهد بود سفیر آمریکا ضمن تبریک به کاظمی به نخست وزیر عراق اطمینان داد که واشنگتن آماده پشتیبانی و حمایت از دولت جدید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید عراق پس از تشکیل اولین جلسه کابینه خود، با سفرای ایالات متحده و ایران در این کشور دیدار کرد.

 کاظمی ابتدا در ملاقات با ماتیو تولر سفیر آمریکا در عراق از اهمیت همکاری میان دو کشور گفت و بر لزوم حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد. نخست وزیر جدید عراق همچنین خطاب به سفیر آمریکا گفت که کشورش «صحنه تصفیه حساب‌ها و تعدی به کشورهای همسایه یا دوست نخواهد بود.»

در این دیدار ماتیو تولر هم ضمن تبریک به کاظمی به نخست وزیر عراق اطمینان داد که واشنگتن آماده پشتیبانی و حمایت از دولت جدید است.

نخست وزیر عراق پس از این دیدار با ایرج مسجدی، سفیر ایران در این کشور نیز گفتگو کرد.

آقای کاظمی در این دیدار تاکید کرد که عراق بسیار مشتاق است روابط خوبی با ایران و دیگر کشورهای همسایه برقرار کند. وی در ادامه تاکید کرد که اجازه نخواهد داد کشورش به گذرگاه یا مکانی برای تروریسم یا تجاوز به کشوری دگیر تبدیل شود.

نخست وزیر جدید عراق که بعد از رایزنی‌های طولانی در پارلمان عراق بالاخره توانست اعتماد نمایندگان مجلس این کشور را کسب کند روز شنبه ۹ مه پذیرای سفرای ایران و آمریکا بود.مصطفی کاظمی یک ماه قبل و پس از آنکه عدنان زرفی از پذیرش مسئولیت نخست وزیری این کشور انصراف داد از سوی برهم صالح، رئيس جمهوری این کشور مسئول تشکیل کابینه و کسب رای اعتماد از پارلمان عراق شد.