دسته : سلامت
شماره : 13254223860
تاریخ : 20 ارديبهشت 1399
سخنگوی وزارت بهداشت از درگذشت 48 بیمار کرونایی خبرداد رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی 24 ساعت گذشته، 48 بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 جانشان را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۰ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۵۲۹  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد تا مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر برسد.

کیانوش جهانپور با اعلام درگذشت ۴۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در کشور، طی 24 ساعت گذشته، افزود: از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۶۵۸۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۵ هزار و ۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید -19 درکشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اندبه عبارت بهتر تاکنون در حدود ۸۰ درصد از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند. هم‌چنین ۲۶۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی، تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۷۳ هزار و ۲۲۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

وی افزود: در هفته های گذشته به جز خوزستان، در دیگر استان ها شاهد روند صعودی مبتلایان سرپایی و کاهش موارد بستری بیماری کووید ۱۹ در کشور بودیم به طوری که ۲۵ درصد موارد شناسایی شده جدید ناشی از موارد ارجاعی به بیمارستان بوده و بقیه موارد به شکل سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند که البته بیشترین موارد بستری مربوط به استان خوزستان است.