دسته : سلامت
شماره : 13254223847
تاریخ : 20 ارديبهشت 1399
سازمان جهانی بهداشت 100 هزار کیت تشخیص کرونا به ایران اهدا کرد سخنگوی وزارت بهداشت از اهدای ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی جدید کرونا به ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، دکتر کیانوش جهانپور در صفحه توئیترش نوشت: «دکتر هملمن نماینده (WHO) در ایران، ضمن بازدید از انستیتو پاستور ایران، از تلاش‌های چند ماه گذشته در جهت توسعه و بهبود ظرفیت تشخیصی کشور برای کووید_19 تقدیر کرد.

سازمان بهداشت جهانی چند روز پیش بیش از ۱۰۰۰۰۰ کیت تشخیصی جدید ‎کرونا به ایران اهدا کرد.»

ویروس کووید 19 با سرعت بسیار شگفت‌آوری از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. از سوی دیگر، بسیاری از افراد ناقل دارای هیچ علائمی از ابتلا به این ویروس نیستند ولی می‌توانند بیماری را به سایرین منتقل کنند. 

با توجه به اینکه برای درمان این بیماری تاکنون هیچ دارویی تایید نشده و واکسنی هم برای پیشگیریاز ابتلا به آن در دسترس نیست، لذا، فاصله‌گذاری فیزیکی یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها جهت کنترل این بیماری‌است.

از سوی دیگر، عوارض مخرب این ویروس تا مدت‌ها می‌تواند با فرد بیمار باقی بماند. لذا، تشخیص زودهنگام ابتلا افراد به این بیماری علاوه‌بر جلوگیری از انتقال آن به سایرین، در ارائه به موقع خدمات پزشکی بسیار حائز اهمیت است.