دسته : ورزشی
شماره : 13254223830
تاریخ : 19 ارديبهشت 1399
بمب گذاری در دیدار پرسپولیس و فولاد؛ افشاگری جنجالی داور مسابقه! شرایط عجیبی بود و تیم داوری استرس زیادی را تحمل می کرد، به شخصه از نظر روحی آماده قضاوت نبودم


به گزارش پایگاه خبری نحلیلی ایران زمین، تیم پرسپولیس در فصل گذشته سومین قهرمانی متوالی خود را جشن گرفت و این قهرمانی درحالی به دست آمد که شاگردان برانکو تنها یک شکست را تجربه کردند. تنها شکست پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز بود، دیداری که از هفته هفدهم لیگ برگزار می شد و قضاوت آن بر عهده رضا کرمانشاهی بود. این مسابقه در 21 بهمن سال 97 برگزار و با نتیجه 2 بر 1 به سود فولاد به پایان رسید، نقطه عطف این دیدار زمانی بود که داور بازی در دقایق پایانی نیمه اول یک پنالتی جنجالی به سود فولاد خوزستان گرفت.

 


کرمانشاهی با گرفتن ان پنالتی بحث برانگیز باعث شد تا فولاد به گل دوم رسیده و در پایان هم برنده مسابقه باشد، او پس از گذشت یکسال از آن دیدار در یک برنامه تلویزیونی حقایق جنجالی را درمورد اتفاقات آن مسابقه عنوان کرد. کرمانشاهی در گفت و گو با برنامه اتفاق شبکه سه اظهار داشت:


تیم پرسپولیس در لیگ هجدهم تمام مسابقات خود را بدون باخت پشت سر گذاشت به جز رقابت با فولاد خوزستان که در اهواز برگزار شد، بعد از آن دیدار همه ایران به من حمله کردند و انواع و اقسام حرف ها به من زده شد. اینکه آن پنالتی درست گرفته شد یا نه، در یک لحظه اتفاق افتاد و ما به عنوان داور باید تصمیم می گرفتیم. هرچند بعدا که فیلم را دیدم متوجه شدم اگر پنالتی نمی گرفتم بهتر بود، تصمیمی بود که 40 درصد امکان داشت خطا نباشد.


این داور جنجالی تصریح کرد: دیدار پرسپولیس و فولاد شب 22 بهمن برگزار شد و قبل از بازی حواشی برای ما ایجاد شد که تیم داوری قادر به قضاوت در آن مسابقه نبود. اگر خودم تصمیم گیرنده بودم آن دیدار را قضاوت نمی کردم، مسئول یگان ویژه بازی به من گفت که بازی برگزار نمی شود چون احتمالا در استادیوم بمب گذاری شده!، می خواهیم ورزشگاه را بررسی کنیم و به همین دلیل هواداران را راه نمی دهیم.

 


ما تا قبل از شروع مسابقه دوبار به رختکن رفته و برگشتیم و دوبار گرم کردیم، برق استادیوم رفته بود و پرسپولیسی ها هم در اتوبوس حبس شده بودند. واقعا شرایط عجیبی بود و تیم داوری استرس زیادی را تحمل می کرد، به شخصه از نظر روحی آماده قضاوت نبودم و نمی خواستم آن دیدار را قضاوت کنم. با این وجود به زمین رفیتم و آن اتفاقات افتاد که هنوزم پرسپولیسی ها از ما شاکی هستند، پرسپولیسی ها می گفتند ما می خواستیم مانند آرسنال بدون شکست قهرمان شویم اما اشتباهات تو اجازه نداد.


کرمانشاهی در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید آیا واقعا در آن روز استادیوم بمب گذاری شده بود یا خیر گفت: درنهایت به این نتیجه رسیدند که چنین اتفاقی نیافتاده ، من تا امروز این موضوع را مطرح نکرده بودم اما آن مسئله روی روان داوران و بازیکنان تاثیر گذاشت.