دسته : ورزشی
شماره : 13254223822
تاریخ : 18 ارديبهشت 1399
قوانین کرونایی برای شروع مجدد لیگ ها در کشورهای مختلف برخی از باشگاه ها و بازیکنان تمرینات خود را آغاز کرده اند تا آماده از سرگیری مسابقات شوند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، برخی از کشورها تصمیم به شروع مجدد لیگ های فوتبال خود گرفته اند و در همین زمینه قوانین جدیدی را برای بازیکنان در نظر گرفته اند. کره جنوبی نخستین کشور درگیر کرونایی بود که اعلام کرد رقابت های فوتبال این کشور از سر گرفته می شود، لیگ حرفه ای فوتبال کره جنوبی از فردا(جمعه) آغاز خواهد شد و کره ای ها برای پیشگیری و مراقبت از بازیکنان دربرابر کرونا چند اقدام منحصر به فرد را اجرا خواهند کرد.

 


طبق آئین نامه جدید رقابت های کره جنوبی ، بازیکنان تیم ها در طول بازی مجاز به پرت کردن آب دهان، دست دادن و حتی صحبت کردن با بازیکنان دیگر نیستند، همچنین تمامی اعضای تیم ها باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. تمامی بازیکنان و داوران حاضر در لیگ کره جنوبی قبل از شروع رقابت ها تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند و در صورت منفی شدن جواب آزمایش خود قادر به حضور در لیگ هستند. اگر آزمایش یکی از این افراد مثبت اعلام شود، سایر اعضای تیم و خانواده وی باید 14 روز در قرنطینه باشند.

 


در لیگ جزیره هم برای شروع مجدد رقابت ها قوانین جدیدی وضع شده است، بر این اساس خوشحالی بعد از گل بازیکنان در لیگ انگلستان ممنوع شده و ارتباط فیزیکی و دست دادن بازیکنان به حداقل خواهد رسید. همچنین پرتاب آب دهان و تعویض پیراهن بعد از مسابقه هم ممنوع اعلام شده و با بازیکنان متخلف برخورد می شود.


هنوز در مورد زمان شروع لیگ برتر انگلستان تصمیم گیری نشده اما برخی از باشگاه ها و بازیکنان تمرینات خود را آغاز کرده اند تا آماده از سرگیری مسابقات شوند.